Hello Kitty
Min första sugarpastetårta!Blev ok, är nöjd med den snygga kanten nertill…Tyvärr blev hellokitty lite smutsig efter miss med dekorationen…Men på det stora hela blev tårtan ok. Nästa blir bättre! Den är fylld med Ahlgrens bilar-fluff och vaniljvisp med tunnt skivade konserverade päron. Eftersom lilla damen som tårtan är till inte gillar grädde smaksatte jag den med vaniljsocker och färgade den rosa. Jag färgade även bilarfluffet rosa eftersom den fick en tråkig, inte helt kritvit färg. Hoppas den blev mumsig!

Wow! Har en här som vill ha den kan jag lova!!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Jättesnygg!

åhhh vad fin…Jätte fin verkligen, ser god ut med =)

Väldigt fin! Har du smakat den nu då? Är ju nyfiken på om den är lika god som den ser ut!
Hur gör man det där fluffet?
Tyvärr blev jag dunderförkyld lagom till kalaset och kunde inte smaka av tårtan:-( Men jag blev försäkrad om att den var mycket god!
Liza, detta var första gången jag gjorde fluff med Ahlgrens bilar, och kan konstatera att det är lättare med någon sorts choklad. Hur som helst: Häll ca 80-100 (gör man på choklad ska man ha ca 180 gr väl? Men eftersom det är så mkt gelatin i bilarna måste man minska på godismängden, annars blir fluffet stenhårt) gr bilar i en skål, ställ in i micron en liten stund så de blir lite mjuka. Smält dem sedan i 2 dl grädde (OBS!får inte koka!) Ställ i kylen över natten, och vispa sedan som du vispar vanlig grädde. Blir toppengott och uppskattat!