Kurser i tårtmakeri?
Hej på er! Jag har tjuvläst i en massa inlägg och har äntligen fått tummen ur och bli medlem! Läste på internet om MMF för första gången för en mån sen inför en doptårta som skulle göras av mig för 60 pers! Gjorde en provtårta först som blev hur fin som helst och monstertårtan till dopet blev också jättebra (och STOR i 3 nivåer)! Nu är jag totalt biten av tårtbusinessen och bara längtar till att någon - vem som helst - fyller år eller har fest! :-)
Funderar på olika kurser man kan gå i dekoration med SP/MMF etc. Just nu bor jag i Spanien. Vet ni som är insatta några bra - inte alltför svindyra - kurser i Europa?
Tack & kram
Linda
Gud vilken fin tårta!
Vet inte alls hur det ser ut i Europa, vet inte ens hur det är i Sverige med kurser. Men finns det inte några studiecirklar eller så vid något universitet i närheten av dig?
Med vänliga hälsningar
Chess

Tack! :-)
Jag har tagit reda på att det åtminstone finns 2 damer som sysslar med den här typen av tårttillverkning på Mallorca, ska kanske ta kontakt med dem! Kanske kan man få en kurs där eller så vet de nog vart jag kan vända mig.
Jag ska kolla fler kurser/studiecirklar, men här finns det inte så mycket av den kursverksamhet (ABF/Medborgarskolan etc) vi är vana vid i Sverige, tyvärr. Men det löser sig nog. Är himla sugen på att lära mig mer av ett proffs! Fortsätter kolla runt på iFokus Bakverk också förstås, ni är så duktiga!
Kram Linda

Ser inte ut som om du behöver gå någon kurs!! Jättefin tårta!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Du kanske kan skicka några spanska tårtrecept?

Oj, jag som mest bakar "svenska" tårtor! :-)
Jag går mest efter svenska eller engelska recept, menar jag. Men jag ska ge er recept så fort jag gett mig på ngn spansk en som jag tyckte om!