Tårtförslag?
Hej
Jag fyller år nu Iväckan och funderar på att göra någon rolig tårta. Kanske med choklad kräm och något anant gått i. Några förslag på vad som skulle var agått och inte allt för svårt? Funderar på att köpa rosa masipan från En större Ica afär då det inte finns så mycket roligt att välja mellan. Några som har något förlag?
Hur kan man göra nått roligt är man inte har så mycket?

Enkel chokladkräm och jordgubbsgrädde kanske? :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Det lät intresant =) Funderade lite på kokos också… Vet inte vad som är godast. Gillar att ha lite sura hallon i detjag bakar är det för sött är det inte gått enligt mig.
Funderar på att köpa rosatårt "täcke" på afären. Finns det någon afär i Strägens, Södertälje eller Eskilstuna som säler mer tårt dekor? Tror inte att jag hinner beställa något.
//Drangonstar

En del gillar hallon och choklad ihop i tårta. Det är inte min favorit får jag erkänna dock :P
Sörmland saknar tårtbutiker tyvärr. Men annars är det lätt att göra MMF :)
Does it become a walk?
/Ida
Jag har funderar och det sak vara cholad Mosade hallan, grädde och något mer innuti tårtan.
NÅgon som har något förslag. Ingen av os gillar när det blir sliskit sött.
Har köpt ett färdigt Rosa lock som jag tänkte använda och sen får vi se vad jag sätter på. Är ju ingen ide att beställa något så man får ta vad man har.
Vad finns det för rolika fylningar. Kan man få lite recept på lite enklare varanter? Kokos, annanas hallon och likande låter kanske lite intresant.
Har alldrig gjort såna här fyllningar förut.
**Fluffig dumlekolakräm
**
3dl vispgrädde
180g dumlekolor
Hetta upp vispgrädden i en kastrull. Lägg i kolorna och smält dem under omrörning på svag värme. Låt svalna ett par timmar i kylen (gärna över natten). Vispa sedan, helst med elvisp, till en fluffig kräm.
Grädden får ABSOLUT inte koka minsta lilla.
Det är viktigt att den får bli riktit kall innan man vispar den annars kan den skära sig lätt!
Har den inte fluffat sig inom en minut är den inte tillräckligt kall eller så har grädden kokat. Fortsätter man vispa kommer blandningen att skära sig och är då i stort sett omöjlig att rädda.
Receptet om jag postat ovna hittade jag på sidan och jag undrar hur många kolor som är den mängden gram?
Tänkte tästa att göra denna till i morgon eftermiddag då vi ska bort. I den tänkte vi nog ha bananer Någon som har förslag vad ma nmer kan ha i som är lätt.. Vill inte ha något som kräver massor med ingrediencer då det blri så mycket att köpa hem…

Ingen aning om hur många kolor det är.. typ alla utom 5 i en påse med 220 gram.. eller nåt.. jag har aldrig räknat antalet.
Does it become a walk?
/Ida
Så nu har jag gjort min första flufftårta. Det vart en chokladbotten som råkade bli platt (killen vispade för mycket) och i den banan och frysta hallon. Ovanpå dumlefluff.
Riktigt nöjd med tanke på att jag nte viste vad jag gjorde =)
#9 Någon bild? =)
Fasen viste jag glömt nått. Om den finns kvar en bit kommer det bild. Vi lämmnade den hon släcktingar var 60 års kalas och sen var vi 3 andra som oxå fyller år nu dessa veckor så det vart en 3 rättersmiddag och sen kväll. =) MEn försöker visa en bild sen.
Låter gott! :)