Du kan väl exprimentera lite
Paj fungerar säkert, och kanske tårtfyllning eller muffins?
Tror att jag har ett recept på "körsbärsbomb" eller något sådant. Jag kan rota fram det nu på studs :)
Receptet kommer senare idag eller imorgon, då jag tyvärr inte har tid att skriva ner det nu :/

Vad är en körsbärsbomb?
Jag saknar recept på körsbärskräm, körsbärssylt en jättegod med hela urkärnade körsbär i och spottsoppa tror jag den heter om nån har nått bra recept!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Hehe jag vet inte riktigt vad en körsbärsbomb är, men här kommer receptet iaf =) Jag har aldrig gjort det själv, så jag vet inte om det är gott eller inte :p Receptet kommer från boken "Alla tiders choklad"
Körsbärsbomb
Till (enligt receptet) 8 personer
Ingredienser:
6 1/4 dl vispgrädde
2 msk florsocker
drygt 1 dl hasselnötter, rostade
225 g körsbär, halverade och urkärnade
115 gram mörk blockchoklad, finhackad
2 st. chokladsockerkakor, 20 cm i diameter
4 msk konjak
4 msk amarettolikör
Garnering:
2 msk florsocker
2 msk kakaopulver
1: Vispa grädden tjock i en stor skål. Vänd ner florsocker, hasselnötter, körsbär och choklad. Täck med plastfolie och låt stå i kylskåp tills vidare.
2: Skär under tiden sockerkakorna i två delar och dela i bitar.
(vad jag fattar det som ska du inte skära sönder hela sockerkakan i bitar, utan spara kanske ett av de fyra lagren till att lägga ovanpå. Lite luddig förklaring, man bör nog se bilder till.)
Klä botten och sidorna på en 1 1/4 liters skål med sockerkaka. Spara sockerkakan som blir över. Blanda konjaken och amaretton i en skål. Skeda den jämt över sockerkakan och låt vätskan sugas in.
3: Ta ut gräddkrämen från kylskåpet och skeda ner den i den sockerkaksklädda skålen. Täck med resten av sockerkakan (skär till ett lock som passar). Täck skålen med plastfolie och kyl "bomben" i 2 timmar eller till serveringen.
4: Sikta ner florsockret i en skål och kakaon i en annan. Tag ut "bomben" ur kylskåpet och lossa med en vass kniv runt skålens kanter. Ställ ett fat ovanpå skålen och stjälp upp. Garnera genom att dofta över florsockret och kakaon i fält.