Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettkakor
Läst 1648 ggr
SaaraaB
0

Recept?

Är det någon som har recept på nåt riktigt gott?

Har bara en massa gammla recept…

Skrattande Vad som helst!

SaaraaB
0

Är det INGEN som har nåt recept? XP

[TrevorS]
0
Scoobi86
0

Hinner inte skriva in hela receptet nu men googla cheescake + ogon så kommer du in å fazers hemsida, de har en jättegod chokladcheescake som ska frysas. Inte riktigt som "traditionell" cheescake men god och lätt att göra.

SaaraaB
0

#2 #3

Tack!

Chestnut
0

Jag kan rekommendera muffins. Min nya favorit har jag delat med mig av i tråden "exotiska muffins". Annars är vanliga chokladmuffins gott.

Med vänliga hälsningar
Chess

painten
0

Spröda maränger kan jag utan att hämta receptboken ;)
Vispa ihop 2 äggvitor med 6 msk strösocker, tillsätt 5 droppar citron, vispa till hårt skum med elvisp i minst 1½ minut. Klicka ut på en smord plåt och grädda i ca 45 min (tills dom enkelt lossar från plåten). I receptet står det att det blir ca 12 st, men jag brukar göra dom något mindre och flera så att de inte behöver vara i ugnen så länge.
Av samma recept kan du göra marängbottnar och med lite grädde och riven choklad blir det en tårta.

MonisN
0

Här får du ett smarrigt recept på chokladbrownies! Dom har rykande åtgång!

Du behöver en form som är ca 20 x 20 cm.

100 gr mörk choklad

175 gr rumsvarmt smör

2½ dl socker

3 stora ägg, lätt vispade

knappt 1 dl vetemjöl

100-150 gr valnötter

Bryt chokladen i bitar och lägg i värmetålig skål. Placera skålen över en kastrull med sjudande vatten och smält försiktigt. Lägg i smöret och smält under omrörning.

Lyft försiktigt skålen från kastrullen och rör ner sockret. Blanda i de uppvispade äggen. När smeten är slät rörs mjölet ner, och därefter nötterna. Häll smeten i formen.

Grädda i 20-25 min i 180º. Dom ska gärna vara lite kladdiga!

Lycka till!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Jennifersthlm
0

det finns ju ca en miljard recept så svårt att bara bladra på med recept om du inte är ute efter något speciellet, eller med ngn speciell huvudingrediens…