Recept?
Är det någon som har recept på nåt riktigt gott?
Har bara en massa gammla recept…
Vad som helst!

Är det INGEN som har nåt recept? XP
Hinner inte skriva in hela receptet nu men googla cheescake + ogon så kommer du in å fazers hemsida, de har en jättegod chokladcheescake som ska frysas. Inte riktigt som "traditionell" cheescake men god och lätt att göra.

#2 #3
Tack!
Jag kan rekommendera muffins. Min nya favorit har jag delat med mig av i tråden "exotiska muffins". Annars är vanliga chokladmuffins gott.
Med vänliga hälsningar
Chess
Spröda maränger kan jag utan att hämta receptboken ;)
Vispa ihop 2 äggvitor med 6 msk strösocker, tillsätt 5 droppar citron, vispa till hårt skum med elvisp i minst 1½ minut. Klicka ut på en smord plåt och grädda i ca 45 min (tills dom enkelt lossar från plåten). I receptet står det att det blir ca 12 st, men jag brukar göra dom något mindre och flera så att de inte behöver vara i ugnen så länge.
Av samma recept kan du göra marängbottnar och med lite grädde och riven choklad blir det en tårta.
Här får du ett smarrigt recept på chokladbrownies! Dom har rykande åtgång!
Du behöver en form som är ca 20 x 20 cm.
100 gr mörk choklad
175 gr rumsvarmt smör
2½ dl socker
3 stora ägg, lätt vispade
knappt 1 dl vetemjöl
100-150 gr valnötter
Bryt chokladen i bitar och lägg i värmetålig skål. Placera skålen över en kastrull med sjudande vatten och smält försiktigt. Lägg i smöret och smält under omrörning.
Lyft försiktigt skålen från kastrullen och rör ner sockret. Blanda i de uppvispade äggen. När smeten är slät rörs mjölet ner, och därefter nötterna. Häll smeten i formen.
Grädda i 20-25 min i 180º. Dom ska gärna vara lite kladdiga!
Lycka till!

det finns ju ca en miljard recept så svårt att bara bladra på med recept om du inte är ute efter något speciellet, eller med ngn speciell huvudingrediens…