Kladdkaka =)
För någon vecka sedan tänkte jag prova mig på att göra kladdkaka, jag vet att det är enkelt men av någon anledning har jag glömmt bort hur man gör, skulle någon kunna berätta för mig hur man gör en god kladdkaka?? (minnet är inte som de ska nu) Kram kram

Jag har börjat göra kladdis efter det här receptet: Kladdkaka Och tycker att den är otroligt god! Men det är nästan ett måste att göra den en dag i förväg för att den inte bara ska rinna iväg. (Den blir väldigt kladdig). Om man ändå vill ha den samma dag så kanske man bör lägga på någon minut i ugnen.
Jag brukar bjuda på den tillsammans med vanlig grädde och/eller dumlefluff. Himmelskt!
Någon jag också ska prova här framöver är att droppa i lite lakritsextrakt. Tycker att det låter gott.
Lycka till!

Okej tack tack. Vad är dumlefluff?? Har aldrig hört talas om det

:-) Dumlefluff är dumlekola man smält i grädde (utan att grädden ens kokat minsta lilla) och när det kallnat ordentligt sedan vispat upp till en väldigt god fluff som man endera kan fylla tårtor, toppa muffins med, eller bjuda på som den är till tex kladdis.

I denna tråd finns många bra recept på kladdkaka
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Helt klart bästa kladdkakan!
Recept:
4 ägg
6 dl socker
4 tsk vaniljsocker
8 msk kakao
3 dl mjöl
200 g smör
100 g marabou mjölkchoklad
2 krm salt
Gör så här:
Vispa ägg och Socker. Blanda alla torra ingredienser. Smält smöret och chokladen. Blanda den smälta chokladen i smöret och häll det i äggen och sockret och blanda sen i alla torra ingredienser.
175 grader i 33 min (varmluftsugn)