Tårta till begravning.
Jag har blivit ombedd att göra två tårtor till en begravning men vet inet riktigt hur sådana "ska" se ut. Vad är liksom ett passande tårtutseende vid en begravning? Uppskattar all hjälp!

ålder på de döda?! Deras favoritblommor kanske, änglar?! något som representerade dem…?! Yrken, hobbyn?!
Kanske året de föddes och året de gick bort?

Ja, helvit, datum och en fin enkel bård runtom…
En enkel rund tårta, vit kanske? Med färgglada blommor och namn samt årtal på den bortgågna?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Så enkelt som möjligt tycker jag. Neutral inga namn eller annat, bara en enfärgad med ros eller bård typ.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Mitt förslag är en moccatårta, min mormor brukar göra det och den är jättepopulär men väldigt "vuxen". Den har kaffesmak. innehåller maräng, smörkräm och mandelspån. Ser fin ut men beige, en neutral tårta som sagt.Man kan spritsa cremen fint uppe på och stö mandeln över. Färg på kanske små violer skulle funka…
Jag skulle nog också valt att göra en neutral tårta utan text/datum och inte allt för mycket utsmyckningar i form av figurer eller blommor. Vill du inte göra en täckt med vit/beige/annan neutralt färgad marsipan/MMF/SP så kan du ju dekorera med hyvlad choklad eller liknande.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Många gör enkla tex vita tårtor med kallor på. Kalla är en ganska typisk begravningsblomma av nån anledning.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Varför inte göra den avlidnes favorit tårta eller en tårta som den personen hade tyckt om? Det är ju trots allt den personens minne som hedras.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Tack för alla svar. Jag har bara fått en beställning av en bekant till mamma genom mamma så att säga och de hade inga speciella önskemål om något. Så jag har ingen aning om vem det är som har dött. ålder, intresse mm. Men det lutar nog åt en väldigt enkel tårta med kallor. Kan man göra den ljust grön eller är vit bäst?
#11 Jag tycker absolut du kan göra den i ljust grönt och med kallor. Tycker inte den måste vara vit. Lycka till!
Martina
Yataz
#12 Jag tror den blir ljust grön, det blir väldigt vitt annars. Så gör jag en fin kantbård i vitt som matchar kallorna. Så får det bli!
#13 Det tror jag blir jättebra. Kan du inte slänga in en bild här sedan så vi får se resultatet?
Martina
Yataz

#13 Det låter jättefint! Lägg gärna in bilder!
Den blev vit men ljusgröna löv som kantbård och några kallor uppepå, dessvärre glömde jag ta bilder :( Är liet sur på mig själv!

Låter jättefint! Vad blev det för fyllning?
Det skulle bli björnbär - vit choklad men i kvällen innan blev dte tre tårtor istället för två. Jag hade bara björnb'är till två tårtor så jag blandade i lite hallon också. Så den "slutgiltiga" fyllningen blev hallon/björnbär i ena lagret och vit chokladfluff i det andra. Täckt med MMF och kallorna i sp.
#18 Låter urläckert - både till utseende och smak! :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Fick förresten precis veta att begravningsgästerna hade varit jättenöjda och tyckte både att den var fin och god. Skönt att höra, är alltid lite nervös nrä jag skickar iväg tårtor till folk jag inet känner.

#20 Va roligt!