god laxtårta
recept på en jättegod laxtårta(10)pers.
2 paket jätte-franska skivat,
1 varmrökt lax ca,700 gr,
2 dl majonäs,
3 dl creme fraice,
1 burk hackad gurka,
2 äpplen,
5 dl grädde,
1 purjilök,1 gul lök,
4dl frysta gröna ärtor,
svartpeppar ca,1 tsk
fyllningen andvänds till alla lagren
garnering
1 kg räkor,
kallrökt lax i skivor,
2 hårdkokta ägg ,
plocksallad,
tomater,
färsk gurka,
toppa med abbas svarta kaviar.
skär av skalkarna på brödet,och lägg ihop 3-4 skivor på bredden och på längden som du tycker. Rensa laxen väl, det finns många små ben, hacka löken, purolöken och äpplena (inte allt för små bitar). Vispa grädden, blanda ner creme fraichen och majonäsen. Obs!! smaka av då inte alla vill ha majonässmak.Blanda i den rensade laxen och det övriga hackade ingredienserna och bred på fyllningen på de lager du vill ha. Även ovanpå tårtan.
GARNERING:
skala räkorna, rulla ihop laxen till små rosor, tryck fast saalads blad runt kanterna på tårtan, hacka äggen och strö runt ovanpå tårtans yttersta kant, lägg några salladsblad runt, lägg därefter på räkor, laxrosorna, toppa med kaviaren.
(Gjorde din text lite mer lättläst /Ida, sajtvärd)
hej! ja den är jätte-god,,min yngste sons favorit,,han är 22 år och mammas favorit
,,gulliga djur du har,,,jag har själv en katt,,som egentligen bara skulle juorhems-plaseras ett tag hos oss,men nu har han adopterat oss för gott(L),, jag har 5 vuxna barn och 9 barnbarn,,hjälper till på katthemmet där jag bor,,,bilden som jag infogar är på en katt jag hittade ivåras med tre ungar,som nu bor på katthemmet,,och snart ska bli bortadopterade,ha det gott och var försiktig på nätet,,hälsningar/shareza
ja det är dom goaste djur jag vet,,,i kväll var det min tur att sköta om katthemmet,,, om du bara visste så stora hennes ungar blivit,dom springer runt och busar,,hon är en jätte-duktig mamma,,pratar mycket när man kommer ner till henne,,hon är så söt
…