Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettrecept
Läst 1318 ggr
[Niike]
0

Snabbt & enkelt

Hej!

Blev så sugen på att baka något nu, men är lite för lat för att dra igång med något som tar lång tid.. Så alltså vill jag göra något som går fort och är gott! :-)

Något att rekommendera sådär på rak arm?
Har väl lite saker som jag skulle kunna göra, men vill testa något nytt helst.

Så bomba på med recept är ni gulliga :-)

Solaika
0

Absolut godast tycker jag är kladdkakemuffins. Vanliga chokladmuffins i Sju sorters kakor om du har den. Det blir som små kladdkakor. Underbart goda :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[Niike]
0

Ja dom brukar jag göra, jättegoda :) Fler förslag?

[Niike]
0

ingen mer som har något förslag?

Scoobi86
0

fusk-cheescake kanske? Den går bra att frysa direkt och behöver inte stå i kylen i fyra timmar. Den är godare om man hoppas över limen och det går lika b¨ra med "vanlig" choklad. Väldigt lätt att göra och blir lite glass-aktig. Skönt i värmen. Receptet kommer från ogon.nu

**Botten
**1 pkt digestivekex eller 250 g
135 g smör

Fyllning
150 g Fazer Ögon Knäck Choklad
2,5 dl vispgrädde
1 burk kesella gourmet
60 g socker
saften av i limefrukt

Gör så här:

Smält smöret och blanda med krossade digestivekex till en deg. Tryck ut degen i ett jämt lager i en form med löstagbar botten. Smält Fazer Ögon Knäck Choklad i vattenbad och låt svalna. Vispa grädden. Blanda limesaft med kesella och Socker. Blanda grädden med kesellan och vänd försiktigt ner chokladen. Blanda väl och häll i smeten i ett jämt lager i formen. Låt stå i kyl i minst 4 timmar innan servering. Det går också att frysa för att plocka fram vid tillfälle

[Niike]
0

Är inte så förtjust i cheescake men tack ändå! :)

Scoobi86
0

Nehej, då var det kanske inget bra förslag :) Gör en rulltårta och fyll med skivade jordgubbar i lime-jordgubbkesella. Det är också gott.

[Niike]
0

Det lät däremot gott! Rulltårta med färska jordgubbar.. mumma! Kanske testar det ikväll då :)

aliciia
0

Marängbottnar med Kesella Jordgubb-lime, sen kan man servera med björnbär uppepå. riktigt gott :D

Scoobi86
0

#8 ohh…mums, det lär inte helt tokigt. Jag har inga björnbär men däremot lite nyplockade hallon :D