Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettrecept
Läst 2012 ggr
Fralice
0

Biskvifyllningen . .mums ;)

I biskvier så finns det ju antingen chokladsmet inuti eller en beigharesmet eller massa eller vad man kallar det,något med smör i va ?

Iallafall älskar jag det, finns det i några andra bakverk ?:D

mvh

Anne
0

Smörkräm är det, och det finns ju i massor. :)

Fralice
0

kan nån säga något ex.?(:

Anne
0

Alltså, smörkräm är en av de vanligaste ingredienserna i bakverk över huvud taget. T.ex är det extremt vanligt i tårtor av olika slag, och lätt att göra själv. Väldigt många franska och amerikanska bakverk använder sig av smörkräm. Om du menar vad man kan köpa färdigt på konditoriet - ja, det lär skilja från ställe till ställe…

Fralice
0

Nej jag menar kan ni något gott jag kan baka med det utan biskvier ?:p

JMax
0

Rulltårtor o muffins kan du göra med smörkräm. Ganska lätt o smidigt

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Fralice
0

oh muffins !:)

Finns recept på sajten ?

Suzi
0

#6 Det finns massor med recept här Flört Det är bara att leta!

Annars har jag ett som är väldigt lätt och bra. Ska se om jag hinner skriva det här sedan.

Suzi
0

12 st muffins:

125 g rumstempererat smör (fungerar bra med bregott också, det brukar jag använda)

125 g socker

2 ägg

125 g mjöl

ca 3 tsk bakpulver

2 msk mjölk

1: Värm ugnen till 190 grader.

2: Rör smör och Socker pösigt. Tillsätt ägg, mjölk och mjölet blandat med bakpulver. Rör till en slät smet. Fördela smeten i 12 pappersformar i en muffinsplåt. Baka i mitten av ugnen tills muffinsen rest sig och känns fasta i mitten, ca 12-15 minuter.

3: Ta ut muffinsen ur ugnen, lägg över på ett galler och låt svalna.

Om man vill ha någon smak på muffinsen, kan man sätta till det i samband med mjölet och mjölken. T. ex lite citronsaft eller några msk kakao.

En personlig favorit är chokladmuffins med vaniljsmörkräm…mums =)

Fralice
0

så det där är muffinsrecept med smörkräm i ?Förvånad

Solaika
0

Njae, smörkrämen gör du och dekorerar ovanpå med.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Fralice
0

amen åh :(

ville ha i !o:

Suzi
0

#11 Det skulle nog inte smaka så mycket om man blandade det i smeten Flört

Men det är bara att göra muffinsar, kanske skära bort locket, spritsa på smörkräm, lägg på locket ovanpå - voilá! Muffins med smörkräm!Tungan ute

Fralice
0

Hm ok ^^

Men då behöver jag ju receptet på smörkräm ?

Suzi
0

Detta recept brukar jag använda. Det ska räcka till 12 muffinsar enligt receptet, men jag har aldrig gjort hela receptet, (eftersom jag inte ville ha så många muffins med smörkräm)men det stämmer nog.Tungan ute

Om du vill ha chokladsmak är det bara att tillsätta några msk kakao.

175 g rumstempererat smör

350 g florsocker

3 msk kokhett vatten

Vaniljsocker

Rör smöret mjukt i en skål. Tillsätt florsocker, varmt vatten och vaniljsocker och vispa tills smeten är mjuk och blek till färgen.

Du kan behöva mer florsocker om den är för lös. Lägg i florsockret lite i taget så att det inte blir för mycket.

Fralice
0

tack så jätte jätte mycket :D

Suzi
0

Ingen orsak Glad