Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettrecept
Läst 4534 ggr
Fralice
0

Havrebollar

Hejsan !

Jag brukar äta delicat-havrebollar (man köper dem styckvis)dem ser ut som beigha kokosbollar ..

Har någon receptet?:D

mvh

Moa-16
0

Det är väl ett vanligt choklad boll,s recept då antar jag=/. Samma smak som dom man köper blir nog svårt att få fram.

Suzi
0

Jag har för mig att man tar vanligt chokladbollsrecept men mixar alla ingredienserna istället för att blanda dem.

Fralice
0

men det är ju ingen choklad i dem o:

så kanske allt utan kakao helt enkelt ?;)

Moa-16
0

#3 Klart det är choklad i dom?. Vad skulle det annars vara?. Eller hur menar du?.

Fralice
0

I Havrebollarna jag brukar köpa är det ingen choklad !

Anne
0

Jag har sett recept på det, med oboy istället för kakao. De är ju mycket mildare än vanliga chokladbollar, och även fluffigare.

Fralice
0

Fast nej det är inte med choklad jag menar !

ska se om jag hittar bild på google

Fralice
0

http://www.torebrings.se/bilder/artikelbilder/16293.jpg

i dessa fanns ;

Havregryn (32%), veg. fett (delvis härdat), Socker, stärkelse, kokosflingor, kakao, äggvita, skummjölk, salt, vetemjöl, emulgeringsmedel; E471 och E322, förtjockningsmedel; agar och pektin, aromämnen; vanilj och kola, konserveringsmedel; E202.

Så i dem man gör själv blir det väll inte heller choklad?;p

http://www.delicato.se/produkt/big/16_havreboll_fri_72.jpg

Moa-16
0

Men det står ju kakao?.

Frida
0

#8 Det där är nästan precis samma som vanliga chokladbollar. Och som #9 säger, även de du länkar till innehåller kakao vilket är detsamma som choklad.

Det som skiljer Delicatos havreboll mot Delicatoboll (chokladboll) är att den senare innehåller mer Socker än den första. Samt att Delicatobollen innehåller aromämnet mocka, vilket saknas i havrebollen. Så om du vill göra egna havrebollar förslår jag att du använder ett vanligt recept för chokladbollar och utesluter kaffet, eventuellt minskar du även mängden kakao.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Jennifersthlm
0

här kommer en äldre tråd gällande havrebollar…

ifokus