Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettrecept
Läst 1804 ggr
[Shettisar]
0

Ang lime mousse

Imorgon ska jag ge mig på lime mousse för första gången. Jag förberedde idag vanlijmousse. Det jag märkte var att det blev lite klumpigt efter att jag rört ner den smälta gelantinen, ska det vara så? Rörde ut det så gott jag kunde. Lime moussen verkar vara än mer "skör" hjälp mig så det blir rättGråter Har aldrig använt gelantin blad heller innan…

fenixthebasketcase
0

När jag försökte göra vaniljmoussen som fanns här på sidan blev det bara en stor klump gelatin i botten så jag kan tyvärr inte hjälpa dig.. =/

[Shettisar]
0

Slängde du moussen eller du testade att äta den ändå?Vill ju midsommartårtan ska bli bra så man har lite "panik" när det inte går som man vill.

fenixthebasketcase
0

Jag blev skitförbannad på att det inte fungerade. Slängde hela skiten och gjorde marsankräm istället! ;) Du kan ju blanda ut marsan med lagom hård vispad grädde, så blir det mousseliknande.

[Shettisar]
0

ja får se hur den är imorgon annars gör en vanlig hederlig vanilj kräm.

CasperCo
0

vanilj kräm e gottit d med men hopaps du får ordnign på det ,jag ska baka idag men blri nog bara muffins,modern min står för tårtbakandet :9 bra o dela upp lite med ..

Frida
0

När du rör i det smälta gelatinet ska du först låta det svalna lite (inte så att det stelnar men så att det inte är jättevarmt). Vispa sedan i moussen hela tiden medan du häller i gelatinet försiktigt med en fin stråle. Gör du på detta sätt borde det gå bättre.

Vad gäller vaniljmoussen kan du försöka ta bort klumparna så går det utmärkt att äta sedan. Det är bara ihopklumpad gelatin och går att äta men det är kanske inte så trevligt.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Shettisar]
0

aha,tusen tack Flört