Att göra macrons
Eller makroner om man hellre vill kalla det så
.
Jag har gjort såna idag iallafall med misslyckades totalt med malningen av mandeln så det blev väldigt grovkornigt, men ni fattar nog galoppen iaf.
Tog lite bilder i farten.
Använde det här receptet på själva kakorna, och sen fyllde jag dem med filadelphiaost blandat med kakao.

Hur maler du mandeln?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Ja kag har faktiskt inte hittat nåt bra sätt att mala. Förra gången körde jag med stavmixer (icke att rekommendera även om det blev väldigt finmalet när jag väl var klar) och den här gången testade jag en urgammal mandelkvar, men då blev det alltså alldeles för grovkornigt. Tror att jag ska testa en kvarn från tupperware härnäst.
Det syns stor skillnad på finkornigheten när man ser de färdiga kakorna. Det är alltså de vita på förra bilden som är från dagens skörd.

Funderar på om jag ska göra såna i morgon, de ser så härliga o goda ut men mandeln är ju ett problem…vet inte hur jag ska mala den. Men jag får väl köra med savmixern
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Tack snälla Mimz för steg för steg förklaringen. Nu kan t o m jag klara att göra dom. Dom du har gjort ser läckra ut. Hoppas jag lyckas oxå.

#9 kom ihåg att lägga in bilder på dina bakverk också om du bakar 
#10 Å tackar! Ja följer man beskrivningen så var det (om man bortser från själva malningen av mandeln) väldigt enkelt att göra!