Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 2131 ggr
Solaika
0

Dagens bak 3

Välkommen till den tredje tråden där vi efterhand kan fylla på med vad vi bakat under dagen :)

Bilder och text (gärna recept också) är mer än välkommet, med det är helt okej med bara text också Skrattande

Så vad har du bakat idag?

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Suzi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Slängde ihop en enkel tårta med ljus botten. Fylld med marsansås och jordgubbar. Den är dekorerad med grädde och jordgubbar. Bilden är inte den bästa, men men Glad

Mimz
0

Har precis slängt ihop jordgubbscupcakes. Vi får se vilken frosting jag hittar på till… Funderar på nån mascarponevariant…

[GlittriGris]
0

Bakade rabarber-jordgubbs muffin :)! dom vart jätte goda!

lallemum
0

Här blev det choklad cupcakes som barnen dekorerade

Den här blev svävande god ;-)

Mimz
0

Jag har testat att baka macroner för första gången. Har också prov-fyllt några med lite olika smaker. Här är det lemoncurd, mascarpone-jordgubb och mascarpone-kakao-fyllda. Kakaovarianten var helt klart godast!

april4
0

Hur gör man dessa fina bakverk. Kan nån visa steg för steg med bilder. Vore tacksamt. Har aldrig gjort såna förr.

Mimz
0

#6 om du menar mina så ska jag komma ihåg att ta bilder nästa gång jag gör såna här, vilket nog ska ske å det snaraste. Kan länka till ett recept så länge: Makroner (macrons)

Eller: Arlas recept

JMax
0

#5 Va festliga de såg ut!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

april4
0

#7 Tack för receptet. Dessa måste jag testa i sommar.

Alexandra-S
0

en vanlig hedlig kladdkaka ;)

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

CasperCo
0

nån med  mer tips får gärna skriva till mig jag ska baka ulltårta eller nån  tårta innan midsommar iaf :)