fler tårtor...
Hej alla duktiga tårtmakare…
Har just hittat det här intresset med tårtdekorering. Denna tårta gjorde jag igår. En chokladbotten med hallon mousse på ena lagret, och persiko-passion mousse på andra. Chokladkräm på, och täckt med sp. Dekorering i fp. Jag är alldeles ny på området, men är relativt nöjd.
Verkligen fin tårta. fina rosor

Oj!! Dina första?? Snacka om naturbegåvning!! De och tårtan är superfina!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Härliga färger! :)

VA?? är detta din första tårta? och du påstår att du ska öva! du är ju en naturbegåvning. vill så gärna själv prova detta men det skulle bara sluta i något kladdig smet över hela köket =P

Tack! Fast det var de första rosorna, inte riktigt första tårtan. Första finns i mitt fotoalbum. Detta är 5e tror jag, så trots allt tillhör den ju de första ;-)
Jag övar mig på allt ännu, och sprudlar av ideér just nu. Skulle behöva ha någon att ge alla tårtor till bara, för att inte behöva äta alla själv.
#6 Jag kollade i ditt fotoalbum. Din första såg verkligen inte ut som att det var din första! Jättesnygg verkligen!
Hur gör du dom andra blommorna som är längs med kanterna? har du siliconformar till dom?

#8 Tack! Alltid kul att höra.
#9 Ja de är gjorda i siliconformar. och har sen fått lega i en tom ägg förpackning så formen inte blir "platt".
o herre gud du är elit!
Håller med! Snacka om proffsig tårta! Den skulle jag gärna vara med och mumsa på.
Tips om du behöver bli av med tårtor. Ställ till med gårdskalas med alla grannarna.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

Håller med de övriga. Du ÄR en naturbegåvning! Synd att du bor så långt bort, annars hade jag gärna hjälpt dig äta upp tårtorna =) Slår vad om att de är lika goda som de ser ut!

Oj, tack alla! jag blir alldeles superglad. Ni hade gärna fått smaka. Jag tycker personligen att tårtorna är goda, men smaken är delad ;-) Tänk vilken superidé att bjuda grannarna, ska jag göra i sommar. men först fyller både man och yngstingen år, och de har önskemål de med… Ska se om jag klarar det.
Jag har ett problem i den här tråden. Ibland syns bilden jag lagt in på min sjukskötersketårta ibland inte. Hur är det för Er? Därav "hoppar" ordningen i tråden.

Du är en naturbegåvning!
du får komma hit o göra blommor till mej…för jag e superkass på det….
jag kan bara se din ssk tårta i ditt bildgalleri….

Tack, konstigt…
Jag kan ge dig tips på att lyckas bra med blommorna om jag bara vet vilken sort du vill göra. Det mesta är lätt med bra material.

#15…alla blommor? ja lyckades juh me de på korsetten…o ja kan göra rosor…men inte e dom vackra o titta på inte 
Nu är du väl allt lite blyg av dig. Dina rosor är super vackra.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

linhof
ja, se du kan ju redan. Att jag inte tänkte på det. Och som sagt, mycket handlar om att ha bra verktyg och rätt saker att jobba med. Jag personligen tycker blommor blir snyggast med fp, det går utan tvekan att kavla tunnast, vilket är bra för ett lyckat resultat. Själv tycker jag mina rosor blev misslyckade just pga fel pasta :-(
Tunna blad på rosor är finare än tjocka, men det är ju en smaksak förstås.
annars, titta här: http://www.tartdecor.se/Product-promo.asp?id=15
de förklarar många blommor bra tycker jag, sen är det öva och öva som gäller.

#19 hehe…. ja fp är bäst… hade mp till mina blommor nu sist…. det funka det med
o bra verktyg…mmmm ja tar det jag har hemma, funkar ofta väldigt bra 

Jag använder också det jag har hemma ;-) Annars är det så svårt. Man måste ju handla lite i taget.
Jag menar bara att om man har en idé i huvudet som man vill förverkliga är det bra om man har verktyg som kan göra verklighet av det också.
Jag gör allt på mina tårtor från grunden, och att först stå i timmar med något och sen komma på att jag hade behövt det där nu, är något frustrerande.
Men med bra planering, som är mitt problem, ska det gå alldeles utmärkt ;-)

du e duktig du…. en annan har en bild i huvudet hur jag VILL att det ska bli, shoppar lite verktyg o diverse prylar jag tror att jag ska ha…. börjar jobba….o så växer det fram något, ibland bättre o ibland mindre bra saker 
oftast så ser det jättebra ut i andras ögon, men jag kan bli putt för att det inte blev som jag ville….o ser ibland inte vilket jobb jag faktiskt gjort

Fast det där känner jag igen!
Lite perfektionist, eller självkritisk är jag också. Och ett viss mått kan ju vara bra, men som jag är, njä, inte riktigt för ens egen självkänsla. Då är den här sajten bra :-)

håller med fullkomligt 

Ja jag håller också med! Jag tror också att om man är (lite lagom)
självkritisk så gör man oftast bra grejer! Och som ni säger kan man bli skitsur på en liten pyttegrej som man själv ser jättetydligt, men som andra inte alls kan förstå hur man kan se.

tårtan såg mums ut