NY Blueberry Cheesecake
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har nog fått ett nytt favoritrecept.
Ny Blueberry Cheesecake, så underbart god.
Receptet finns här http://recept.nu/1.15858/leila_lindholm/bullar/new_york_cheesecake_med_blabar
Det såg jättegod ut, tack för tipset. Har sparat receptet på min dator.

Ja, det där såg ju då inte allt för otäckt ut :P
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Den är verkligen supergod, inte bra för min mages skull xD

Kesella är kvarg.
Kvarg är en sorts färskost som görs av mjölk som ystats med mjölksyrakultur och löpe till en ostmassa. Kesella är Arlas varumärke för kvarg och säljs i vanlig och lättvariant med 10% resp 1% fett, där den lättare varianten har en lite friskare, kärvare smak än den 10-procentiga som är fylligare och rundare. Kvarg fungerar bra som bas i kalla såser och röror, men ingen av sorterna lämpar sig att koka. Man kan dock gärna använda kvarg i andra varma rätter, vid ugnsgratinering, i bröd och pajdeg etc.
Texten är hämtad från Recepthjälpen.
Does it become a walk?
/Ida

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kvarg
Där kan ni läsa lite oxå
Does it become a walk?
/Ida

Tack för ditt svar Solaika, jag hade aldrig hört/sett ordet kvarg tidigare =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Det är väl inte det ord som används till vardags precis ;)
Does it become a walk?
/Ida
Men ska man alltså ha både kesella och färskost då?:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
hehe jag såg själv på receptbeskrivningen:)

Japps precis.
Med bara philadelphia blir det för hårt packat.
Okej:) Ska testa den dära.. älskar chesscake!:)
Såg jätteläcker ut! Din bild är mycket finare än den i receptet :)
Synd att det är kesella i =/
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Haha tack så mycket
Gillar du inte kesella?
#14 Njea, vet inte, men jag äter inte löpe ;) Men det borde ju funka med annan färskost?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Det är klart det borde men konsistensen kan bli annorlunda.
mums va gott det såg ut, det måste jag pröva :)

Vill bara tipsa om att kvarg är super gott att ha i pannkakor också…..

De där såg mumsigt ut!
Qui dormit, non peccat

jag har också bakat den, och jag tycker att den blev otroligt mycket godare när den fått stå i kylen under natten, men det kanske bara är jag.. ;)

Jag har aldrig bakat cheescake, men den här måste jag testa! Maizena? Vad för maizena? Maizena majsmjöl? Maizena redning? Maizena pajmix? 

om man ska ha maizena i bakverk så är det väl oftast bara majsstärkelse man har? eller jag kanske har fel 

Majsstärkelse? Och det står i vanliga "bakhyllan" i butiken, eller vart hittar jag det?

ja det ska finnas i den hyllan. :)

Great! Tack för hjälpen! Här ska bakas! :D

Oh oh oh, bakade det här receptet för en iten stund sedan. Står i kylen nu och stelnar. Och jag måste vänta nästan ett helt dygn innan ag får tid att äta den! Dumma kvälljobb! Den både ser jättegod ut och luktar underbart. Åååååh, jag vill ha nuuu :P

Maizena Majsmjöl så klart ;)

Glömde recensera när jag provsmakat…
Jag gjorde en liten ändring i receptet och använde en tredjedel lätt-philadelphia (resten vanlig) samt använde lätt-kesella. Bytte även ut en tredjedel av digestiven mot fullkornsdigestive.
Den var helt fantastiskt god! Sambon som inte alls är tjus i cheescake normalt fullkomligt älskade den och njöt högljutt när han åt! :)
Det tog ett par dagar för oss två att äta hela, och jag tyckte bara den blev godare och godare för varje dag. Den mår definitivt bra av att stå i kylen x antal timmar innan den ska ätas.
Sambon förbjöd mig dock att baka den igen "Jag kommer ju väga 200 kilo!" sa han :)

Den har jag också bakat några gånger, har hennes "a piece of cake". Mycket goda recept, lite för goda ;-)