Tårta till 40 pers
Tänkte eventuellt göra en tårta som är lika stor som en ugnsplåt, dvs baka 3 tunna bottnar i en sådan plåt, göra fyllning och sedan täcka. Är det någon som vet hur många en sådan tårta bör räcka till på ett ungefär? Det ska vara tårtor till 40 st så behver jag mer tårta än den?
Jag går i samma tankar och vill också gärna veta!

Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
#2 När ni har gjort den stora tårtan, hur många har ätit av den då? Och blev det ev något över eller var det för lite? Det är en beställning så jag vill hellre ha för mycket än för lite…

Vi gjorde tjocka bottnar inte tunna som en tredjedels sockerkaka i tjocklek.
Har för mig vi var 30 st o det blev en del över. Men annars kan du ju alltid dela bottnarna på mitten o göra 1 stor tårta o 1 som är hälften så stor då borde du vara garderad för att det ska räcka tycker jag.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

En långpannetårta räknar man på 40-45 bitar beroende på vad man stoppar i den och hur hög den blir.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Tack så mycket! Det ska antagligen vara en golftårta så om man gör en bana med lite extra tårta i form av "kullar" så borde det både räcka och bli över.

de flesta tårtbutiker räknar på 5*5 cm / bit… då man oftast har ganska mycket fyllning

Det finns en tårtsida där man kan skriva in hur stor tårtan är å så räknar den ut hur många bitar. Någon som minns/vet vad jag menar? Kan inte komma ihåg vad den heter. =/
Det är nog Tre Taxénare och En Mumin du menar. Har faktiskt inte räknat på just denna tårtan eftersom den tårtbitsuträknaren där inte alltid fungerar. Rättare sagt…den har bara funkat en gång för mig. Men det är ju bra när det funkar :)

Jaa så hette den ja! Att den inte har funkat? Menar du att sidan inte fungerar som den ska eller att det blir fel i uträkningen?
Jag gick in på den sidan och testade och tårtbitsuträknaren funkade!
Flera gånger har det kommit upp en "stop-skylt" som sagt att sidan inet är tillgänglig men det kanske är fixat nu.

jag är inne på den sidan nu.
inte en länk funkar jue… =(

Det verkar som att det fungerar ibland och ibland inte, Hm..

Sidan har alltid strulat lite. Det beror på leverantören av hemsidan. Känner tjejen som har sidan och vet att hon haft mycket problem med leverantör. Testa då o då så funkar det nog rätt som det är.
Does it become a walk?
/Ida
#15 Du har möjligen inte någon aning om när uppdateringarna kommer då? Där står ju att det är fryst pga hälsa, finns det några uppdateringar i sikte snart kanske? *hoppas* 

Tyvärr har jag ingen aning. :(
Does it become a walk?
/Ida
Jag har en sida som jag brukar använda när jag ska räknar tårtbitar . Men det är kanske samma som ni pratar om längre upp?Den har då alltid funkat för mig.
http://www.pejgan.com/antalbitar.asp
[
Typiskt.
.det går inte att klicka på länken och komma fram den vägen, men det funkar om ni skriver in adressen själva.