Moussen för lös!!!
Hej jag har gjort mousse igår, men upptäckte idag att den var för lös.. så har prövat sätta i mera gelatin finns de något mer man kan göra?
så kanske jag kan rädda den?
ps. går det att göra något för att göra kokosmoussen hårdare oxå? jag gjorde dubbelsats och den vart lös den me… annars brukar den alltid lyckas ds.
Vad gäller kokosmoussen så går det bättre om du vispar grädden hårt. Gjorde dubbel sats av den moussen förra veckan och det var inga som helst problem, den är lite lösare än vanliga mousser men det är precis lagom för att ha som tårtfyllning (låt den stå kallt innan du fyller och även efter du fyllt/innan du täcker så går det mycket bättre). Du kan även ha i mer kokos som suger åt sig lite mer vätska.
Vad gäller den andra moussen kan jag inte rekommendera mer än att ha i mer gelatin eftersom jag inte vet vilken sorts mousse det är. Men mer gelatin är väl det "lättaste" om det är gelatin baserade mousser.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

tack jo de är en hallon mousse med gelatin den har börjat stelna nu tack och lov..
men mera kokos i kokosmoussen var ett bra tips de ska ja pröva så den inte är så vattnig.
tack såå mycket blev aningen stressad ett tag där.

I andra mousser kan man röra i marsanpulver för att få det stelare oxå. Men i kokosmoussen är det nog helt enkelt mer kokos som gäller. Möjligen att man skulle kunna smälta i gelatin, men jag vet inte om det skulle bli så bra.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida