Examens Tårta!!
Hjälp jag har erbjudit mig att göra en examens tårta till min kompis, men hon vet inte vad hon vill ha i så hon har överlåtit det till mig. Så någon som har nån riktigt god älsklings tårta? fyllningar?
jag gjorde en choklad tårta med kokosfyllning och chokladmousse med ett täcke av tryffelchoklad den vad skit god
men jag vill klä den här tårtan med mmf och då kanske en choklad tårta skiner igenom om jag använder vit mmf.??
hjälp jag vill att den ska bli god och fin :)
Vanlig prinsesstårta passar vid alla tillfällen. Dvs. Marsan sås och sylt ex. hallonsylt + grädde. Annars låter allas förslag med dumlefluff osv riktigt gott själv har jag aldrig testat än…

En jordgubbstårta!! Somrigt o fint!
Min absoluta favoritfyllning är ju marsan och blåbär/hallon
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Citronkolafluff är läskande i värmen. :)
Citronkolafluff
Du behöver
- 150 gram citronkola
- 3 dl grädde
Gör såhär
Skär citronkolan i bitar. Lägg i bitarna tillsammans med grädden i en kastrull. Låt det smälta, men det får absolut inte koka. Låt det stå i kylen en natt (Det kan stå i frysen i ca 50 min om du har bråttom). Vispa sedan fluffet. Det ska bli som grädde i konsistensen ungefär.
Du kan byta ut citronkolan mot t ex Ahlgrens bilar, dumlekola, m.m bara fantasin sätter stopp! :)

Gillade du den fyllningen kan du ju göra vaniljgrädde eller något att lägga under täckmassan istället för chokladtryffeln. Eller vit chokladtryffel kanske :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Tack för alla svar, jag ska göra en "test" tårta precis nu tänkte jag.
sen ut och kratta på gården. trevlig helg!
Jag tycker fortfarande bäst om kokos och lime tårtan lite vuxen, inte så söt mer syrlig. (jag är tråkig för jag ej gillar för sött eller choklad så mycket)