Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 5924 ggr
zLindaz
0

Hjälp Tack :)

Hej!

Är ute efter att handla lite verktyg osv till tårtbakning och funderar på att handla ifrån Kakburken.se.

Någon som vet något om de stället?
Funkar de bra ?
Tänkte t.ex. på hållbarheten på marsipanen osv. ?

Hoppas ngn där ute vet :)

zLindaz
0

Just de, en sak till :)
Tänkte fråga vad som är lättast att måla på Marsipan med.
De tushpennor som finns, karamellfärg eller något annat alternativ?
Kanske konturer med tush men ifyllning med ngt annat?
Hur har ni gjort? :)

Kommer göra en hel del mönster på de kommande tårtorna så skulle behöva lite hjälp med just det :)

zLindaz
0

Finns de ingen där ute med svar och ideér på detta?

Framförallt nu de med färgen, hur är de lättast att måla en tårta ? :)

Scoobi86
0

Färgen kan jag nog tyvärr inte hjälpa dig med menjag hara handlat på kakburken och det gick bra. Handlade dock inget ätbart, bara verktyg men varorna kom snabbt i alla fall och jag har inget att klaga på.

Jag gjorde ett försök med att måla med pastafärg, det är nog inget jag rekomenderar. Det kanske är jag som bara inte kan, men det blev inte speciellt bra. Ska nog prova med karamellfärg senare idag faktiskt…återkommer med rapport om hur det gick senare. :)

zLindaz
0

Ahh…
Skönt, man kan ju aldrig vara säker när man handlar sådär via nätet.
Men jag har beställt lite nu och väntar med spänning :)

Ah okej.. Ja men återkom gärna med resultatet av karamellfärgsmålningen :)
Köpte i alla fall "tush-pennorna" nu så får vi se hur de går..

Tack för svaret i alla fall :)

Solaika
1

Lättast att måla marsipanen med.. pastafärg skulle jag köpa. Och späda med vit sprit eller vatten om jag vill måla.

Kakburken har bra grejer, hyggligt prisvärda. Har krånglat lite för mig ett par gånger, tagit lång tid.. men jag har alltid fått hela o bra grejer o de har kommit till slut.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

zLindaz
0

Okej, pasta färg. De ska jag komma ihåg :)
Men funkar vit sprit och vatten lika bra?
Sen kanske en dum fråga, men vit sprit? Är det sprit som i alkohol eller ngn special grej för just bakning?

Jag har ju somsagt beställt och hoppas de kommer komma så fort som möjligt..
Tack i alla fall

Solaika
0

Alltså vit sprit är typ vodka o annan ren sprit. Det funkar lika bra, skillnaden är att spriten dunstar fortare.

Does it become a walk?

/Ida

zLindaz
0

Okej. Men då vet jag.. Tack igen :)

zLindaz
0

Åhh, fick mitt paket idag :)

Snabb service där :) Så skoj… Testade att göra klubborna till klubbformarna. Men dock med ett "nybörjar" misstag :)
Skulle skriva syskonbarnens första bokstav… MEN tänkte inte på att de som blir rätt när jag skriver blir ju fel när klubban ploppas ut ur formen  haha.. Men men :)

Skoj de ska bli att göra påsktårtan till helgen…

Scoobi86
0

Lite sent att rapportera nu kanske ;) Provade att måla med karamellfärg för ett tag sedan och det gick sådär…det behövdes ganska mycket färg för att dte skulle täcka men färgen flöt ut lite som den ville och hamnade inte alltid där den skulle. Dessutom blev det väldigt skarp färg, måste nog blandas med en del vatten eller sprit. Kommer nig inte göra om det.

#9 Ska precis beställa paket nr tre därifrån. Kan knappt vänta tills grejorna kommer. :D

zLindaz
0

Ahh okej.. Men vad kan man då måla med :S
Pennorna fungerade ju men vet inte hur de blir om man ska måla ett större motiv eller så.. hmm

Ahh, spännande. Ska nog snart göra en till beställning därifrån :)

Solaika
0

Pastafärgerna går bättre att måla med än karamellfärger. De är inte rinniga om man inte blandar ut dem med vatten eller alkohol.

Does it become a walk?

/Ida

zLindaz
0

Ahh, det funkar att måla med dom bara sådär ändå?
Måste väl bli en ganska jämn och fin färg kan jag tänka mig.

Pulver då? funkar de bra?
Vilket tycker du skälv är bäst ? :)

Solaika
0

Pulver använder jag bara för effekt på tex blommor eller lite färg på kinder. Ska jag måla så tar jag oftast bara pastafärg, ibland lite, lite utspätt i vatten eller alkohol.

Does it become a walk?

/Ida

zLindaz
0

oki.. då vet jag :) Tack så mkt för hjälpen!

fenixthebasketcase
0

Får man inte se någon bild? :)

zLindaz
0

#16 Vad vill du ha bild på ? :)

fenixthebasketcase
0

Jag trodde du hade bakat något. :)

zLindaz
0

Ja det har jag ju iof sen jag fick mina bakprylar.
Det var en påsktårta som finns på en annan länk, kan tyvärr inte lägga in den här igen då min dator har pajat och är på lagning..
Så kika på påsktårtor-länken :)

fenixthebasketcase
0

Där har jag redan kollat. ^^

zLindaz
0

Hehe okej :)
För det är de ända jag har hunnit med med målning på tårta.. Får vänta ett par månader sen kommer alla födelsedagar inklusive alla tårtorr :)

fenixthebasketcase
0

Det var precis den jag ville se! :)

zLindaz
0

Påsktårtan ? ;)
Ska försöka mig på en Modo tårta senare i sommar. De ska bli spännande, då blir de inte med rispapper och tusch utan det blir nog pastafärg och Marsipan.. :)

fenixthebasketcase
0

Ja det du hade målat iaf ^^ Åh då får jag vänta med spänning! :)

zLindaz
0

hehe, får hoppas det går bra bara :)

fenixthebasketcase
0

Det tror jag nog att det gör :D

zLindaz
0

Men återkommer med resultat då.. :)