Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketterverktygtillbehör
Läst 4326 ggr
Ebba-A
0

Blå hushållsfärg!

Var med mina föräldrar och handlade på City Gross i Kungens Kurva igår, vi skulle handla till bla. hennes examensparty på lördag(Hon blir färdig Socionom i veckan!). Men hursomhelst ska jag baka minicupcakes till det, och gick till bakavdelningen egentligen bara för att hämta kakao, florsocker och silverkulor. Men när jag kom dit fick jag värsta chocken, dom hade allt! Det fanns olika sorters tårtfyllningsmixer, massor olika sorters strössel, och något jag inte ens trodde fans i vanliga affärer: Blå hushållsfärg! De ända hushållsfärgerna jag sett är gul, grön och röd. 
Det slutade med att jag köpte ett paket strössel i fyra delar, en del med rosa och lila strössel, en del med rosa och lila sockerhjärtan, en del med rosa Socker och en del med vita och rosa strössel. Och sen blå färg :)

Nån mer som sett blå hushållsfärg i vanlig affär?

Värd på Choklad iFokus

Thea-Cazzy
0

På Panduro har jag sett :) Tror nog att jag ska övertala mamma om att börja handla på City Gross om de har så mycket bak grejor Flört

Solaika
0

Jodå, vanlig hushållsfärg har jag sett i blått i vanliga affärer. Jag föredrar dock pastafärgen. Hushållsfärgen brukar bli turkos mer än blå :P

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Ebba-A
0

#1 Jag med :) Gör det, de har det mesta man behöver ;)

#2 Okej, det har faktiskt jag aldrig gjort :o Men jag har faktiskt beställt bla. blå pastafärg idag faktiskt ;D

Värd på Choklad iFokus

Hoppfull
0

Jag har oxå hittat den på City Gross. Jag tyckte att den var kanonsnygg!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Ebba-A
0

#4 Okej :) Ska använda den i frosting på cupcake nån gång nästa vecka ^^

Värd på Choklad iFokus

Angelclaw
0

åååh och det som inte finns här :(

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

werner
0

Aldrig sätt blåhushålls färg över huvudtaget inte ens på panduro.. bara pastafärger i blått.

Egwene
0

På City Gross i Hyllinge (Skåne) har de nästan ingenting. Lite strössel och de vanliga livsmedelsfärgerna-gul-röd-grön… Hoppas de uppdaterar sina hyllor:)

fenixthebasketcase
0

Men i hyllinge har dom ju en del strössel och massa bakformsgrejor. :)

werner
0

Hittade blå hushålls färg för någon månad sedan på ICA i lilla skit frövi.

JMax
0

Festligt! Kanske får bli en tur till City Gross nästa gång jag handlar, gör inget om det blir turkos, det är ganska läckert. Jag har ju blå pasta färg ifall att jag skulle vilja ha riktigt blå.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Ebba-A
0

Gjorde en frosting till vupvakes ett par veckor sen. Frsotingen var vit, så hade jag lite röd och lite blå hushållsfärg i (slut på pastafärg). Och så blev frostingen cementgrå Förvånad

Värd på Choklad iFokus

Solaika
0

#12 Eftersom den blå hushållsfärgen inte är riktigt blå utan snarare turkos så blir det lätt så :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

werner
0

#13 jag kallar det för hawaii blå :D