Florsocker
Jag har helt plötsligt skafferiet "fullt" av florsocker men hittar inga bra recept på bakverk med florsocker i. Någon som har tips på vad jag kan baka? Eller är det så att man bara använder florsocker som dekoration?

Man kan ju använda florsocker i olika toppings/frostings tex på muffins/cupcakes. Om man vill göra hemgjord MMF så behövs ju massor av florsocker.
Bakade muffins en gång med massor av florsocker men hittar det inte nu. Ska kika lite mer.

Chokladmuffins:
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 dl smör eller margarin
5 dl florsocker med chokladsmak
3 st ägg
1 dl mjölk
Jag hade vanligt florsocker och bytte ut kanske ½dl florsocker mot kakao.

Gud så dumt! Jag insåg flera timmar efter att jag skrivit inlägget med receptet att jag inte dkrivit med nån "arbetsbeskrivning". Här kommer den iallafall:
Sätt ugnen på 175°C. Blanda alla torra ingredienser i en skål. Tillsätt margarin (smält eller flytande), ägg och mjölk. Fördela kaksmeten i muffinsformar . Grädda mitt i ugnen i ca 25 min. Låt svalna på galler. Sikta över florsocker vid serveringen.
Sen kom jag på att jag nog inte bytte riktigt ½dl utan snarare några matskedar.

TACK Mimz!! Dom där ska jag baka - ska gensat kila ner och se om vi har muffinsformar hemma :)

Nu har jag bakat muffinsen - dom blev jättegoda! Ska göra en sats till imorgon :)

Så bra! Ja jag gillade dem också. Tyckte att de blev så saftiga (och försökte samtidigt att tänka bort det myckna sockret i dem när jag åt
)