Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettkakor
Läst 2354 ggr
Mysan59
0

4-minuters kladdkaka

Bra recept om man blir akut sugen på choklad och inte orkar vänta på en vanlig kladdkaka blir klar till exempel.

Jag är en chokladoman och MÅSTE bara ha choklad rätt som det är, men eftersom jag har 2,4 mil till närmaste affär, så brukar jag köra med den här.

Receptet kommer från Matklubben.se

4-minuters kladdkaka För 4-6 personer.

Snabb, enkel och god kladdkaka

Ingredienser:

125 g smält smör 2 ägg 2 dl Socker 1½ dl vetemjöl 3 msk kakao 2 tsk vaniljsocker

Gör så här:

Rör ihop Socker och ägg till en pösig röra, häv sedan i smör och alla andra ingredienser, rör ner smeten i en hög form och in i micron, när kakan är klar kan du sikta lite florsocker ovanpå.

FeliciaS
0

Jag har det receptet i min bok "Kladdkakor" ;)
Gjorde det senast förra söndagen faktiskt. Inte lika bra som en riktig kladdkaka utan blir mer sockerkakslik. Man måste verkligen vara noga och ta ut den när den är kladdig.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Mysan59
0

#1 Japp. Egentligen är den bäst efter 3 min i alla fall i min micro.

Gjorde den alldeles nyss och hade den inne i 4 min, blev inte så kladdig, tyvärr.

Efter 3-3½ min är den perfekt! Kanske borde döpa om den till 3-minuters istället? Obestämd

Mitralis
0

Vad använder in för form?

Mysan59
0

Jag har en glasform som är ca 21 x 20 cm. Bara den funkar i micron så…

JMax
0

Oj! Det är ju farligt med ett sånt här recept…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Mysan59
0

#5 :lola:

(jag vet…)

FeliciaS
0

#2 Kakan i receptet i boken är ju större eller något, för där ska den gräddas i ca 10 minuter.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Mysan59
0

#7 Ojdå! Då måste den vara mycket större Förvånad Glad

Scoobi86
0

Livsfarligt det här ju…måste testas! Tack för receptet :)

Mysan59
0

Det står ju att det räcker till 5-6 pers, stämmer inte här hemma! Här räcker det till mig och kanske lite till sambon… Flört