testade egna sp:n
Testade att göra egna sp:n efter recept härifrån ngn stans, slutresultatet blev bra! mot min förvåning faktiskt! Hela 1,1 kg super duper…
man kan ju smaksätta och färga helt hur man vill! mycket lättare än i färdig vit som man ska försöka färga så den blir genomfärgad!! Detta kommer göras igen!
Va roligt, visst är det himla kul när det lyckas. Jag ska göra min egen MMF ikväll till tårta som jag ska ha med till jobbet på onsdag. Jag hoppas att jag lyckas med den.

Va roligt att det blev bra! Hoppas att det blir bra med mmf en du ska göra med #1
Jag är för lat för att göra egen…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#2 Tack. Har precis blivit klar med MMF:n, bild på den finns under Dagens bak 2. Hoppas bara den blir bra även när jag ska kavla ut den sen.

Dum fråga, men vad är mmf och sp? 

mmf är marshmallows fondat och sp är sockerpasta, istället för masipan att täcka/dekorera tårtan med =)
Ingen dum fråga, vet man inte så ska man fråga!
Jag hittar inte receptet på SP-n någonstans. Vill du länka eller lägga ut det här?

Hittade detta recept på hemmagjord SP i en av våra trådar
Jag använder detta receptet. Brukar köra ihop allt i hushållsassistenten och färgar samtidigt som jag blanda allt i den. Fantastiskt smidigt då man slipper knåda in färgen!
1msk gelatinpulver
4 msk kallt vatten
30g kokosfett
1,5 dl vit baksirap.
1,6-2pkt florsocker.
Smält gelatinet i vattnet ovanför vattenbad. Blanda ner kokosfettet och låt det smälta ihop. Tillsätt sirapen under omrörning.
Häll över alltsammans i en skål/bunke. Tillsätt lite florsocker åt gången. Du kan använda händerna eller en hushållsassistent men absolut INTE elvisp, den klarar inte av det och kommer att gå sönder. Blanda i florsocker tills degen är fast men fortfarande ganska klibbig. Plasta in massan noggrannt, så det blir helt lufttätt. Förvara mörkt och i rumstemperatur.
Jag brukar göra den drygt 2 dygn i förväg, så den får ligga och dra sig. Den suger åt sig ganska mycket av det klibbiga på den tiden.
Av detta recept blir det drygt (om jag inte minns fel) ca 1,5kg sugarpaste vilket blir en tillverkningskostnad på 30-45kr (beroende på vad man betalat för ingredienserna)
Tack! Jag var visst blind. För jag såg det nu i en annan tråd 

hi hi!! Ingen fara =)

#5 OK tack! Då fattar jag :)