Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketterverktygtillbehör
Läst 4944 ggr
Thea-Cazzy
0

Var kan man köpa rostyll?

Vet någon var man kan köpa rostyllar? Jag hittar inte några någonstans! ;P Kanske dom har på tårtdecor? Ska dit i sommar Skrattande Har bara hittat en på kakburken, den kostar typ 20 kronor, men sedan bor jag i skåne, och med frakt kostar den typ 80 kronor, och jag är inte så sugen på att köpa en liten liten tyll får 80 kronor! :S Och jag tror inte att vi kommer åka till kakburken heller för att köpa en tyll x)

Ebba-A
0

Menar du kronbladstyll? Eller dropflower-tyll?

Värd på Choklad iFokus

Thea-Cazzy
0

http://www.kakburken.se/index.php?cPath=2_25&kakburkenID=4771a96149a5a2ecc9ab429a8413d23e

Gå in på denna sidan, så ser du en massa tyllar, och tyll nr 45 liknar en rostyll, men den är kanske lite mindre.

Ebba-A
0

#2 En kronbladstyll menar du alltså?

Värd på Choklad iFokus

Thea-Cazzy
0

nej, en kronbladstyll är lite bredare i ena änden, en sådan som jag menar är lika breda i båda ändarna. Men det kanske går att göra rosor med en kronbladstyll också, men jag vet inte riktigt ;P

april4
0

Den jag gör rosor i är en kronbladstyll. Bred i ena ändan och smalare i andra. Rosorna blir jättefina.

Thea-Cazzy
0

Okej, vad bra, då behöver jag inte leta mer :D

Kdah
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag använder tyll nr 12 från Wilton när jag gör rosor. På den här tårtan har jag gjort kristyr rosor med tyll nr 12.

april4
0

#7 underbara rosor du har gjort på tårtan

Thea-Cazzy
0

gud vad fint! Hoppas att jag lär mig att göra sådana rosor någon dag ;D

Solaika
0

#7 Wow! Har du torrborstat de där efter att de torkat?

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

JMax
0

#7 Fina rosor!! Och jättefin tårta!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

muffunge
0

Kdah, jag kollade på kakburken efter tyll nr 12, men det är ju en rund? eller är jag dum? xD dina rosor var btw otroligt fina! :D

fenixthebasketcase
0

Jag har bara testat på att spritsa rosor en gång tidigare men blev inte jättenöjd med resultatet. Du skulle inte vilja dela med dig lite tips? *Hoppas* :)