Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettövrigt
Läst 5070 ggr
zLindaz
0

Polkagris!

Hej..

Finns de någon som vet om man kan smälta ner polkagris för att sedan göra egna "polkagrisar" i egna formar?

Finns de ngt annat man kan smälta ner annars? Förutom choklad då!

Tänkte göra klubbor!!

JMax
0

Vet inte om man kan smälta ner befintliga men dotterns dagmamma gör egna polkagrisar till jul o de är supergoda!! Krävs mycket värme o de säger att det inte är lätt mer vet jag inte tyvärr…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

zLindaz
0

Hum.. okej :S
Jag har också recept på polkagris men tänkte just att de skulle bli lättare om man bara kunde smälta ner och smälta om :)

Mitralis
0

Blir det inte väldigt svårt med ränderna om man smälter allt?

zLindaz
1

Jo fast smaken sitter ju inte i ränderna :)

JMax
1

#3 o 4SkrattandeTungan ute

Mitralis
0

Nä, men ränderna är lite av charmen tycker jag =) Men smaken blir det ju inge fel påTungan ute

JMax
0

Man kanske kan göra nya ränder av karamellfärg om man nu lyckas smälta polkagrisen?

Mitralis
0

#7 SmartGlad

zLindaz
0

ja de kan man nog :)

Har ju även ngn typ av kristyr fast annorlunda som är till för att dekorera godis med så de kan nog funka :)

Ebba-A
0

Testa smälta över vattenbad. Vet inte om det funkar, men det är förmodligen bättre än att göra det direkt i en kastrull. Skulle det inte funka finns det väll andra mintgodisar som går att smälta. Ränder går att göra med att måla karamellfärg/pulverfärg utblandat med lite vatten. Måla kan man göra med en ren, ganska tunn pensel.

Du kan ju alltid göra en knäcksmet och ha i hackade/krossade polkagrisar. Sen göra klubbor av det :)

Värd på Choklad iFokus

zLindaz
0

Ebba-A: Smart.. ska nog testa i morgon :)

JMax
0

Gör så och meddela hur det går!! Bilder är ett måste!! Sen måste du nästan skicka ut smakprover med…Tungan ute

zLindaz
0

Hehe, ja jag ska försöka få tid till det i veckan och självklart blir det bilder om jag lyckas…
Det där med smakprovet tål att diskuteras :P

Scilla
0

Jag skulle tippa på att det är enklare att göra från grunden, behöver inte vara alltför krånligt.

zLindaz
0

Nu skriver jag visst om detta på två olika trådar, den andra heter Klubbor!! Tror jag..
Men där står det hur de gick med polkagris smältningen i alla fall :)