Polkagris!
Hej..
Finns de någon som vet om man kan smälta ner polkagris för att sedan göra egna "polkagrisar" i egna formar?
Finns de ngt annat man kan smälta ner annars? Förutom choklad då!
Tänkte göra klubbor!!

Vet inte om man kan smälta ner befintliga men dotterns dagmamma gör egna polkagrisar till jul o de är supergoda!! Krävs mycket värme o de säger att det inte är lätt mer vet jag inte tyvärr…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Hum.. okej :S
Jag har också recept på polkagris men tänkte just att de skulle bli lättare om man bara kunde smälta ner och smälta om :)

Jo fast smaken sitter ju inte i ränderna :)

#3 o 4

Man kanske kan göra nya ränder av karamellfärg om man nu lyckas smälta polkagrisen?

ja de kan man nog :)
Har ju även ngn typ av kristyr fast annorlunda som är till för att dekorera godis med så de kan nog funka :)
Testa smälta över vattenbad. Vet inte om det funkar, men det är förmodligen bättre än att göra det direkt i en kastrull. Skulle det inte funka finns det väll andra mintgodisar som går att smälta. Ränder går att göra med att måla karamellfärg/pulverfärg utblandat med lite vatten. Måla kan man göra med en ren, ganska tunn pensel.
Du kan ju alltid göra en knäcksmet och ha i hackade/krossade polkagrisar. Sen göra klubbor av det :)
Värd på Choklad iFokus
Ebba-A: Smart.. ska nog testa i morgon :)

Gör så och meddela hur det går!! Bilder är ett måste!! Sen måste du nästan skicka ut smakprover med…
Hehe, ja jag ska försöka få tid till det i veckan och självklart blir det bilder om jag lyckas…
Det där med smakprovet tål att diskuteras :P
Jag skulle tippa på att det är enklare att göra från grunden, behöver inte vara alltför krånligt.
Nu skriver jag visst om detta på två olika trådar, den andra heter Klubbor!! Tror jag..
Men där står det hur de gick med polkagris smältningen i alla fall :)