Citronfluff?
Går det att göra citronfluff?
Typ att man skivar lite citron jättesmått, och blandar i det i grädde, och sen också lite Socker så det inte blir för surt? :)
Har ni något recept på fluff, för jag kommer inte exakt ihåg hur man gör :)
Mvh Elin
Jag skulle antingen göra fluff på tre dl grädde och 150-200 gr citronkola (Fox-kola, om den ens fins kvar? Eller annan citronkola) eller göra lemoncurdgrädde (3 dl grädde och en halv burk lemoncurd)
Fluff gör du genom att värma upp grädde och godis och röra om tills godiset smält. Grädden får inte koka eller sjuda det minsta, då skär sig fluffet när man vispar det. Sen kyls det ner ordentligt, är det varmt när det vispas skär det sig. Vispa upp det.
Lemoncurdgrädde gör du genom att vispa grädden lagom hårt och röra i lemoncurden.
Sen kan du självklart göra citronmousse, då gör man efter limemoussereceptet i tråden "Recept på tårtfyllningar"(som du hittar om du kikar under "Våra nålade trådar") men byter limen mot citron, samt minskar sockret med en halv dl.
Värd på Choklad iFokus
#1 Tack så mycket , bra idé med citronkola 

annars kanske det går med rivet citronskal? :) Men iofs blir det inte riktigt samma smak…. ;P
#3 Det blir nog också gott
Jag ska fundera vad jag ska använda ;)
Jag tror inte det räcker med rivet citronskal och grädde, det smakar inte tillräckligt mycket (har provar själv)
Värd på Choklad iFokus
#5 Okej 
Ska man hacka citronkolan? :)
behöver snabbt svar :)
Mvh Elin
#7 Jag skulle ha delat den i mindre bitar, ja. Då går det fortare att smälta den.
Med vänliga hälsningar
Chess
#8 Det gjorde jag, det gick jättebra, den är smält nu :)