Sugar, mexican, modelling ..?
Kopierat från Kakburken.se:
_"Marsipan - att täcka tårten eller modellera med.
Mexican paste -att modellera med.
Modelling paste -att modellera med. Även bra att använda i formar.
Sugarpaste - att täcka tårtan och göra enklare dekorationer med."
_Stämmer det? Det står att Sugarpaste används för att göra enklare dekorationer med, och på Marsipan står det bara att göra dekorationer med. Så som jag har uppfattat det innan så är sugarpaste lättare att använda och kan användas till svårare dekorationer än Marsipan, men det stämmer alltså inte? Rätta mig om jag har fel, jag är helt nybörjare på detta. :)
Mexican paste och modelling paste? Vad är det för något?
Jag och en vän ska beställa hem saker för cupcakebak i påsk för första gången, vad bör vi beställa? Marsipan finns nog att köpa någonstans i stan, men bör vi beställa hem mexican paste, modelling paste eller sugarpaste?
Många frågor, men den som inte frågar får inget veta ;)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Jag är inte sådär jätteinsatt på hur det ligger till med modelling och mexican men Marsipan och SP är väl ungefär lika vad gäller modellering (enligt eget tycke). Tycker dock att SP är lättare att hantera över lag. Det går inte att göra sådär riktigt fina detaljer som med andra massor men det räcker gott och väl om man inte ska göra något avancerat. Sen beror det väl mest på vad ni hade tänkt göra?
Som jag har förstått det så är mexican paste en sorts blandning mellan SP och FP, dvs starkt/stabilt men torkar inte så fort som FP.
Modelling paste är väl bäst om man ska göra större figurer som blir "tjocka" eller hur man nu ska uttrycka sig. Typ som att skulptera fast i Socker istället för i lera.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

#1 Tack för ditt svar! Vi hade tänkt göra ganska enkla cupcakes men med lite dekorationer :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se