Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettkakor
Läst 5208 ggr
RavenTheAngel
2009-04-05 16:51
0

Påskbak

vad ska ni baka till påsken,har ni några tips kanske bilder på era verk ni gjort?

Behöver lite tips,råd

har själv inte bakat på ett tag men tänkte börja igen.Glad

Hade gott

vänligen raven the angel

ps vet ej vilken kategori som passar men tog denna så får vi se om någon vill börja lägga ut sina bilder!Tungan ute

anija
2009-04-05 21:21
0

Jag ska baka 2 tårtor till påsk. En med kokos och limefyllning. Grädde och MMF på det. och så har jag gjort lite dekorationer i både MMF och kristyrGlad

Den andra tårtan blir sockerreducerad. Den bakar jag på fruktsocker och ska fylla med nått bra (se tråden "vilken kombination skulle ni välja") Och det blir troligtvis grädde på den och garnerat med nån frukt eller så…

Suzi
2009-04-06 14:52
0

Jag ska göra en tårta, troligtvis med apelsin och dumlefluff fyllning. Och någon snygg påskinspirerad dekoration Glad

Hoppfull
2009-04-06 15:46
0

Jag ska göra en experimenttårta. Jag ska baka tårtbotten och i det första lagret ska jag krossa maränger och blanda med grädde/lemoncurd eller citroncreme. Och på det andra lagret ska jag ha jordgubbar och grädde. Ovanpå vet jag inte alls ännu men det blir ingen SP eller MMF, det är för sött… ska fundera lite till… tar gärna emot förslag.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

RavenTheAngel
2009-04-08 17:35
0

hej alla!=)

De låter som ni ska alla göra tårta/tårtor till påsken.Tungan ute

de låter ju smarrigt de..

Kanske ni har nåt annat tips på vad man kan göra ???

Hade gott vänligen raven the angel

Thea-Cazzy
2009-04-08 18:24
0

Hehe, jag ska också göra en tårta, men det blir nog mer som en princesstårta ;D

RavenTheAngel
2009-04-09 01:35
0

#5 ok ler.. Skrattande

Ingen som vill visa upp de dom gjort då?Tungan ute

Hoppfull
2009-04-09 11:01
0

#6 Du, min tårta blev som vanligt när jag bakar ett totalt missfoster! Jag följde receptet och var supernoggrann men den blev alldeles platt på mitten och kanterna runt om blev stenhårda som skorpor… trots detta var kakan kladdig inuti!

Jag lutar faktiskt mer och mer åt att det är fel på ugnen… jag bakade maränger efteråt och trots att jag sänkte värmen med 25 grader utifrån recptet blev de bruna uppepå och kladdiga inuti… fast inte alla på plåten för några blev torra och fina, dock lite bruna, medan andra var helkladdiga!! Trööööööööttttttt!

Solaika
2009-04-09 14:33
0

Det låter verkligen som det är något fel på din ugn hoppfull. För sådär ska det inte bli om man följer receptet noga.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Hoppfull
2009-04-09 14:47
0

Ja, vi funderar på att försöka mäta temperaturen inuti, men den verkar vara så ojämn med eftersom den gräddar bra fläckvis och bränner på andra ställen. Hur kan en ugn vara så ojämn?

Solaika
2009-04-09 15:00
0

Bra fråga. Men det är ju inte den första ugnen som gräddar ojämt så nåt fel verkar ju vara trasigt ;)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Hoppfull
2009-04-09 15:20
0

Antagligen… trist är det i alla fall då jag använder ugnen väldigt ofta till mat och det fungerar ju inte så bra där heller.

RavenTheAngel
2009-04-09 15:26
0

Hoppfull vad tråkigt.Gråter

Känner en som alltid oxå verkar bränna allt i sin ugn eller misslyckas kakan sjunker ihop,mm katastrofer,de måste ju vara ugnen de är fel på ..

Bara,köpa en ny ugn sa jag till henne..Rynkar på näsan

Om de inte funkar till maten heller så är de ju klart ugnen..Trist.

Ingen annan som har nåt,visa upp?

Själv har jag varit sjuk,är dålig än så de blir inget bak på ett par dagar..

Kanske nästa vecka..

Men inspiration skulle sitta fint.;)

Hade gott alla,Glad Påsk Flört

hellosugar
2009-04-10 12:27
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej hej! kan visa upp cupcakes jag gjort till påsk! :)

Glad påsk allihopa!!

RavenTheAngel
2009-04-10 17:33
0

wow sååå sött,gott de såg ut men nästan så man ej vill äta dem för de var såå super söta jue.FlörtTungan ute Glad påsk..