Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 5921 ggr
Busmamman
0

Åttiotalstårta??

Jag ska ha fest i sommar. Fyller 30 och temat är åttiotal. De flesta jag känner förknippar mig med tårtbak, så jag skulle vilja göra någon rolig tårta. Men vad?? Det står heeelt stilla.

Någon som har något förslag??

april4
0

Gör nåt discoaktigt. Det var ju en hel del glitter och glamour på 80-talet.

liinah
0

Oj, vilken utmaning.. Det står still i mitt huvud. Men säger som föregående talare, glitter.. En stor discokula kanske? Hur man får till en sådan vet jag dock inte…..

[Tassy]
0

jag kom också att tänka på en stor discokula Tungan ute

Ebba-A
0

Jo, en halv discokula. Gör man den rund. Sen täcker med fyrkanter av sp. Målar med silvermetalic-färg och sen sprayar pärlemospray?

Värd på Choklad iFokus

AnneN
0

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Solaika
0

Haha.. där har ni inspirationen till mitt nick ;)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

TerriZue
0

Hmm… discokula blir väl lite mer 70-tal? Det var väl då det var inne med disco?

Ska det vara 80-tal är ju i alla fall färgerna ganska viktiga. Pastellfärger, mycket rosa och mycket mintgrönt… har inte mycket inspiration till någon speciell tårta och inte heller mycket tips… bara färgerna.. :/

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Jennifersthlm
0

plastarmband, bergsprängare, ghostbusters,  radiokaka??? massor av "minnen" från 80-talet… så det är bara börja toktänka =) =)

hus-musen
0

radiokakan var väl populär på 80talet?

Qui dormit, non peccat

Jennifersthlm
0

ja jag åt den då iallafall =)

men annars så är det bara att brainstorma mera =)

Mitralis
0

I slutet av 80-talet kom till exempel mousse-tårtorna till Sverige.

Cheesecake

Sans rival tårta är en 80-talare tror jag.

Letarinna
0

Jag åt dajmtårta på 80-talet. Den var skitgod men jag kommer inte i håg hur man gjorde!

Radiokaka är nog mer en 50-tals grej då man satt och lyssnade på radion och fikade. God nu också.

werner
0

tänker glamrock när jag tänker 80tal.. med tex glamrock groupie sminkningar, 4 olika färger i metallic pastell ^^

Fråga folk som ska komma och själva födelsedags barnet bara apropå vad 80 tal är för dom så får du hjälp med att brainstorma utan att de vet grundne (föddes på sista året där av 80 talet så jag har inget större minne)