Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 2569 ggr
Jennifersthlm
0

Fodring är onödigt.

Vill nu slå hål på en myt, att man måste fodra sp innan man täcker en grädd spacklad tårta. man behöver inte detta!! Men om man har vaniljkräm eller smörkräm vet jag inte, men nu kan ni sluta att "gegga" med rinnande smör, mm..

<bra va!! =)

Thea-Cazzy
0

haha, ring mythbusters! xD This myth is, BUSTED! hahaha x'D

Ebba-A
0

Marsipan behövs däremot fodras :)

Värd på Choklad iFokus

Solaika
0

Vart har du fått den infon ifrån? Det stämmer faktiskt inte, tyvärr. Ballinas SP behöver man inte fodra, det stämmer alldeles utmärkt. Men alla andra märken av SP måste fodras för att inte smälta i kontakt med grädde. Har man däremot smörkräm istället för grädde behöver man inte fodra.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Jennifersthlm
0

Testa att göra en utan att fodra, tips bara!

Infon kommer ifrån en som arbetar med sp nästan dagligen, med allt från tårtor och dekorationer.

Men gör som ni vill om ni har ett vinnande koncept.. =)

Solaika
0

Jag har en tårtvän som jobbar på konditori, med tårtor och bakelser där man använder SP. De fodrar alltid. Jag har testat att inte fodra och jag har hunnit testa alla varianter av SP jag har hittat utom att göra egen. Den enda som inte smälter utan foder är Ballinas.

Does it become a walk?

/Ida

Jennifersthlm
0

oki, konstigt, min sp smälter inte och det är inte ballinas?, men okey gör som ni vill,

JMax
0

Samma här, den smälter om man inte fodrar.

Jag skulle inte rekommendera att testa utan, tråkigt att få hela tårtan förstörd bara för att man ska prova.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

linhof
0

jag har inte fodrat nån av mina tårtor…o de har då inte smält…. sen beror det kanske på hur länge de ska stå?

Solaika
0

Självklart beror det på hur länge det står. Jag gör ju oftast mina tårtor minst en dag i förväg o då går det åt skogen utan fodring. Men det har även smält för mig efter bara några få timmar.

Does it become a walk?

/Ida

linhof
0

#9 men jag har gjort mina en dag innan med…. däremot inte tidigare än så…

hus-musen
0

Jag lägger alltid på garneringen strax innan vi ska äta så för mig så smälter det aldrig. alltig annat gör jag dagen innan=)

Qui dormit, non peccat

Letarinna
0

Fodra??? Vad är det???(dum)

Jennifersthlm
0

när man "penslar flytande margarin på sp innan den läggs på grädden"

Ozzy07
0

Jag är nog också dum! Men vad är sp för något??

april4
0

#14  Det är en Sockerpasta. Det finns en förklarande artikel vad SP är om du kollar under artiklar.