baka baka ... men vad gör man se´n?
jag har strosat runt ganska mycket här och sett alla underbara tårtor, kakor, bullar, CC, bröd mm och läst om alla er ambitiösa 
vissa av er verkar baka dagligen.. vissa flera sorter om dagen. Ja vissa verkar tom vara beroende av att baka. Vissa verkar lägga ner flera timmar på att baka…dagligen.
MEN … nu till frågan. Vad gör ni med så mycket godsaker hemma. Äter ni upp allt? ger ni bort en massa? fryser ni in det som går? bakar ni och slänger ???…
Jag vet av egen erfarenhet att jag ej kan låta bli att smaka (läs äta) och de rackarns kalorierna sätter sig lite här och där. Detta leder till att det blir mindre bak.. 
skulle vara intressant å veta HUR/VAD ni gör :-)
Nu bakar jag inte så där jättemycket, även om jag önskar att jag hade tid till det. Men jag hittar alltid anledningar till att baka, finns ingen anledning så hittar jag på en och "tvingar" folk att äta upp det jag har komponerat ihop. Turligt nog för mig verkar de flesta vänner och släktingar inte svårflörtade när jag nämner tårtor och kakor 
Jag känner att jag inte kan baka bara för mig och sambon utan om jag vill göra något stort (typ tårta) så skickar jag iväg smakprov eller hela bakverk till vänner och släktingar efteråt.
Nu har jag nästan abstinens på att få rocka loss i köket så jag har uppmanat mina kursare att infinna sig på skolan nästa onsdag bara så att jag ska kunna få baka något riktigt tidskrävande (läs påsktårta). Återstår bara att komma på vad jag ska göra också 
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Jag bakar kanske tårta 2 ggr i halvåret och då 2 tårtor åt gången oftast, kakor, bullar och fika bröd kan bli ganska ofta när jag har tid. (förut gjorde jag kakor 1 gång i veckan minst)
Bröd har jag bakat 2 ggr i veckan men nu på senare tid har jag inte bakat bröd alls, varför vet jag ej bara inte blivigt av.
Jag äter inget jag bakar förutom 1 bit av tårtorna och sen brödet.. kakor och fika bröd äter jag ej och vi har inte så mycket gäster så äter inte sambon det får det slängas tyvärr :/ Så därav bakar jag inte så ofta längre eftersom det är slöseri.

Jag bakar nästan aldrig, jag hänger bara här och får inspiration
Jag bakar när vi ska ha gäster och vill ha efterrätt och så till våra fem födelsedagar i familjen. Oftast så slänger vi det som blir över eftersom ingen är särskitl förtjust i fikabröd osv för ofta (därav min tråd om små tårtor).
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Bakar ofta och mycket, har många vänner och bekanta som kommer på besök, det finns alltid ngt att bjuda på, sedan kanske vi har hantverkare iblan och då är det bra att ha bullar att bjuda på eller gubben är ju snickare så där blir det ibland fredagsfika.. jobbet, mammas jobb, kompisarnas jobb om ngn fyller år ellekr liknande… många önskar sig tårta i present så det är på det sättet mina bakverk går åt. Men Småkakor håller länge och nästan allt går att frysa, sen om man inte har tid att baka på en månad så finns det ändå alltid ngt att bjuda på =)
Mina syskon flyr iaf inte när jag nämner att jag har bakat ;)
-' Rebecca Johansson
blir det inte stora utgifter om man bakar så ofta och närman gör så avancerade bakelser? eller e det för att man redan har redskapen hemma?
jag har själv svårt att låta bli att äta och det är inte så många som e hemma hos oss. de gånger det är besök blir det många sorter och då får man tjata för att de ska äta.
funderar på om man inte ska glädja makens arbetskamrater??
Jag brukar fundera ut vad det är jag vill göra så att jag inte bara slänger ihop en massa kakor och muffins för då blir dte förmycket pengar. Men lite eftertanke brukar vara bra eftersom det oftast blir bättre ( för mig iaf) om jag på förhand har en rätt så bra bild av vad det är jag vill göra och hur det ska göras. Vad det gäller redskap och sådant kan man "fuska" en hel del och prova utan, tex rosor går ju bra att göra även utan rosutstickare. Men man kan så klart inet fuska hur mycket som helst, men med lite fantasi brukar det mesta funka. Kolla in You Tube och sök på typ cake decorating eller liknande så hittar du massor av videos där de ger tips och inspiration.