Student tårta
Det börjar närma sig min student och mamma vill veta vad för tårta jag vill ha…
Jag har då gått färdigt florist utbildningen så pyntet på tårtan blir väl kanske inte så svårt. Jag vill ha kallor på den.
Jag tror att vi blir ungefär 16 personer. Hur mycket tårta behövs det? Räkna inte med att folket tar en bit.
Sedan är frågan om man ska göra flera mindre runda elller om man kanske ska göra en stor i en långpanna (det heter så va? Den lite djupare plåten i ugnen).
Hur mycket SP tror ni att det behövs för att täcka tårtan/tårtorna?
Sedan är frågan vad man ska ha för smak på tårtan… Jag är inte mycket för choklad. Men älskar godis. Så det hade kanske varit kul med någon form av fluff i. Men vad kan man då matcha det med? Det ska ju inte bli för sött och sliskigt.
Blev några frågor nu 

En långpanne tårta räknar man på ca 40-45 bitar så det räcker nog med runda. Jag har min form på 28 cm i diameter som ger 20 bitar enligt min uträkning och närmare 30 enligt andra. Det beror ju helt på hur stora bitar folk tar. Men mina tårtor blir ju rejält höga oxå så bitarna brukar inte vara så stora på bredden då.
Bilfluffen skulle jag kunna tänka mig att den passar med lime faktiskt. Som exempel :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

På tårtdecor räknar de 5*5 cm biten…. då tårtan blir ganska hög….