Behöver lite tårthjälp
Jag gör bröllopstårtor till på lördag. Det är 4 tårtor med chokladbotten, hallonmousse & vit chokladmousse.
Jag fyllde bottnarna igår kväll och la in dem i frysen idag(torsdag). Nu när jag läste här fick jag lite vånda över att de ska bli torra…tänkte ta fram dem på lördag morgon och täcka dem med SP & dekorera dem.
Vad tror ni?? Var det dumt att frysa dem? Är det bättre att ta fram dem i morgon kväll och i så fall, blir SP:n och dekorationerna stenhårda till lördagen då?

Jag skulle ta fram dem imorrn så att de får tina först och sen skulle jag täcka och dekorera. SP:n torkar inte så mycket när den väl ligger på (tycker jag iaf). Jag brukar alltid täcka och dekorera mina tårtor dagen innan de ska levereras. Dels får fyllningen goa till sig med bottnarna, och dels så har man lite tid att fixa till sånt som ev vill krångla. Däremot kan man inte ha plast över tårtorna när de väl är täckta. Då finns det risk för att dom svettas.

Va roligt att göra bröllopstårtor! Glöm inte återkomma med bilder när de är klara!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Tack för svar! Vet inte om jag blev så mkt klokare dock :)

ta fram dem i morgon, låt de tina i lugn och ro! täck dem, och gör sista dekorationerna på lördag om det finns tid =) annars även dem i morgon =)

#3 Varför blev du inte klokare? Missade jag att svara på nåt du ville ha reda på?
Hmm…. Säg gärna till vad du funderar på mer isåfall 

Jag tycker minsann att det var riktigt fina tårtor! Tänk inte på kristyren. Det som drar ögona till sig är de vackra rosorna och brudparen på topparna 

Jättefina tycker jag! Det där lyckades du bra med! :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Jättefina tycker jag med! jag är imponerad!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Ja kan bara instämma med föregående talare: dom blev jättefina!
Ja, jag instämmer också! Hade du inet skrivit det med kristyren hade jag nog inte tänkt på det.
Tack för era snälla kommentarer :)
super fina…=)