Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettkakor
Läst 18728 ggr
Ebba-A
0

Istället för bakpapper?

Har lite panik nu! Håller på att göra semlor och såg nu att allt bakplåtspapper (och smörpapper) är slut!
Kan man pensla plåten med smör istället?

Värd på Choklad iFokus

Solaika
0

Ja, det kan man.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Ebba-A
0

#1 Bra då vet jag :)

Det löste sig iallafall, gick till vår granne och fick låna :)

Värd på Choklad iFokus

Oriel
0

Haha, trevligt att diska den plåten sedan x'D

-' Rebecca Johansson

Solaika
0

#3 Har du aldrig gjort pommes i långpanna i ugnen? Så jobbigt är det inte att diska :P

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Oriel
0

Jo men ändå ^^ Bakplåtspappret kan man ju bara kasta och använda igen :D Det är ganska jobbigt att diska bort allt fett (:

-' Rebecca Johansson

JMax
0

Har sett nått silikonunderlägg, funderar på att skaffa det för då tar det ju lixom aldrig slut.

Nån som provat det?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Oriel
0

Ja, en jag känner har det och det var jättebra :)

-' Rebecca Johansson

JMax
1

Tack då ska jag införskaffa ett eller ett par stycken!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Icna
0

silikonunderlägg är jättebra, köpte mina på ullared för ca 25 kr st. Dock gjorde jag misstaget att använda samma papper till pommesfritsen och sedan när jag gjorde Drömmar, det var inte särkilt smart, drömmarna smakade inte så bra. Så nu har jag klippt av hörnet på ena papprat för att bara ha de till "matlagning" och de andra till bakning.

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

Hoppfull
0

Jag har bakplåtspapper som man använder hur många gånger som helst miljönörd som jag är. Vet inte om de är av silikon, det tror jag inte, de finns att köpa på större ICA & Coop. Man får tyvärr diska plåten ändå oftast men man slipper smörja och plåten blir bara lite fettig.man kan använda dem till båda mat och bakverk då de inte tar smak alls.

Så man kan fundera kring om det egentligen är mer miljövänligt att diska både pappret och plåten än att slänga bakplåtspapper varje gång… vore bra om någon kunnig kunde göra en sådan undersökning.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

hus-musen
2

Annars så räcker de oftast med att mjöla plåten lite så fastnar de inte heller.

Qui dormit, non peccat

Hoppfull
0

Jo det är här ju en sajt för bakning… men jag använder mina allra mest till matlagning och det är oslagbart tycker jag!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

hus-musen
0

Jo mamma har "siliconpapprena" hon med o tycker de är jättebra! Så länge hon kommer ihåg att byta papper från mat till bakning=)

Men jag tycker inte att de är jobbigt att diska en plåt, de går fort ju med hetvatten!  Så jag äger inga bakpapper eller siliconpapper alls o klarar mig finfint=)

Qui dormit, non peccat