Mina goa recept :D
Tänkte dela med mej av några favorit recept :) Har tyvärr inte bilder på de..men de kanske kommer framöver de me :)
Hoppas ni kan hitta nått ni gillar (=
Kladdig kladdkaka
Ingredienser:
2ägg
3dl socker
1,5dl mjöl
1tsk vaniljsocker
4msk kakao
100g smör
Metod:
Smält smöret. Vispa ägg och Socker pösigt. Rör ner mjölet, häll i lite smör och rör ihop. Blanda i vaniljsocker, kakao och resten av smöret. Smörj ett smörpapper och lägg i botten på en form med löstagbar kant. Grädda i mitten av ugnen i 175 grader i ca 25-30 minuter.
Banan paj
Ingredienser:
5 mogna bananer
100g smör
2,5dl socker
1ägg
Metod:
Smält smöret, ta av kastrullen från spisen. Blanda alla ingredienser utom bananer i kastrullen. Rör till en fin smet. Sätt ugnen på 225 grader. Skiva bananerna och lägg i en smord form. Smeta ut blandningen över. Grädd i mitten av ugnen ca 30minuter.
båda låter gott ska pröva dem en dag
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

smaskens!!

Intressant, särskilt pajen… är det inget mjöl eller liknande i den? Bara Socker, smör och ägg? Hur blir den till konsistensen?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Om man vill göra en annan jättegod paj med banan så kan man krossa digestivekex och blanda med lite smält smör och sen ställa i kylen. Sen tar man en bur kondenserad mjölk och lägger i kokande vatten och låter koka minst 3 timmar. Burken ska alltså inte öppnas. Mjölken är som mjuk kola sen och underbart god med banan och en liten klick grädde.

#4 Man behöver väl inte koka den, den är ju redan som mjuk kola=)
Qui dormit, non peccat
det vet jag inte eftersom jag inte har öppnat burken. :P Men det stod ca 3 timmar i receptet så den fick koka så länge. Men det kanske funkar även utan att koka. Hur som helst…gott är det!

Ska vara 2,5 dl Mjöl i bananpajen..måste ha varit lite för snabb så jag missade de!, tur att du sa till hehe :)

Aha, okej :) Det är lätt att missa i farten.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.