Kladdkaketårta
Har funderat på detta med att göra en kladdkaka som en tårta (som var på tal i en annan tråd).
Någon som har något förslag på fyllningar, tårtbotten att ha på osv? Kladdkaka och maräng känns väl sött kanske… men annat man kan fixa och trixa med för att göra kladdkakan lite mer tårtlik?

Maräng kan nog funka men då får man nog ta fyllningar som inte är så söta ;)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

choklad o likör tycker jag om=)
annars har jag ett jättebra recept på en chokladtryffelkaka om du är inresserad! botten blir som en kladdkaka=) supergod med vaniljglass eller grädde o jordgubbar=)
Qui dormit, non peccat
Tackar för tips. Chokladtryffelkaka låter mumsigt. Recept mottages tacksamt
.

chokladtryffelkaka
Tänkte inspirera med en kaka som är farligt god som jag ska göra till killen när han fyller år tror jag! O smeten görs direkt i en kastrull, så de blir inte mycket disk!
Botten:
- 150 gram smör
- 3 dl socker
- 1 dl ögonkakao
- 2 tsk vaniljsocker
- 2 ägg
- 2 dl vetemjöl
Topping:
- 1 dl vispgrädde
- 50 gram smör
- 300 gram mörk blockchoklad
Smält smöret, blanda i Socker, kakao och vaniljsocker. Rör i ett ägg i taget, o sist allt mjöl. Smöra o bröa en rund form med löstagbar botten. Grädda i ca 15 minuter i mitten av ungen i 175 grader. Kakan ska vara i kladdkakekonsistens när du tar ut den. Låt svalna ordentligt.
Toppingen: Smält smöret o tillsätt grädden. Låt koka upp en gång under omrörning. Bryt ner chokladen i bitar o rör tills den smält. Häll över kakan o ställ svalt så chokladen stelnar!
Serveras med grädde/vaniljglass och jordgubbar! mums
Qui dormit, non peccat

Åh, låter supergott! den ska jag göra nästa gång vi ska fira något 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

# 4 aa, den låter helt underbar ju :D

Den är underbar! o perfekt för mig som är rättså lat=) Garnerar med florsocker ibland, kan klippa ut text,siffror o sånt
Mycket enkelt!
Qui dormit, non peccat
#4 Oj, den ser god ut. Kanske något jag skall testa göra i helgen eller varför inte mitt i veckan kanske 
mums!

Den är mumsig! En sån där kaka man inte kan bara ta en bit av
Qui dormit, non peccat

Min första tanke: (ni får ursäkta språket) men Åh jädrar va god den såg ut! Måste verkligen prova det receptet även om jag kör GI just nu.

Oj, oj, oj… nu dregglar jag igen. Guuud va gott! En sådan måste jag bara göra. Vet bara inte när.