Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 3137 ggr
Anne
0

En riktig prinsesstårta :)

Kolla här - visst är den fin?

fenixthebasketcase
0

Den var himla tjusig!

Abico
0

Wow! En sån vill jag ha nästa gång jag fyller år :P

Hanna 

Sandra
0

Det där är vad jag kallar prinsesstårta! Jättefin! Hur får du till de små hjärtana så fint?

Anne
0

Nejnej - det är inte min :) Hittade den på en blogg jag läser bara. Hon har spritsat hjärtana står det, det är nog bara att spritsa ett litet "v" liksom. :)

Lolla
0

Guuuuud vad den var fin!

Någon som vågar sig på att prova. Flört

Hoppfull
0

Inte jag… så där mycket arbete skulle jag aldrig fixa med mitt tålamod Skäms snabbt och enkelt är min melodi!!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Sandra
0

#4 Haha! Det är ju nu du ska ta åt dig äran fattar du väl Skrattande

Nädå… men jag är ju smart som vanligt o läste inte innan jag ställde min fråga. Men den är fortfarande kanonfin tycker jag.

fenixthebasketcase
0

Jag tror att jag ska ge det ett försök om någon månad! :)

Scoobi86
0

Underbar! Är det någon som vet hur hon har fått rosetterna att "fastna". Tycker att de ser så stora ut att de skulle kasa ner…men det kanske går med ätbart lim? Eller räcker det att fukta med vatten tro?

JMax
0

Wow! Den var verkligen läcker!! Dottern vill ha en sån säger hon! Hehe, tur hon fyller i augusti så jag hinner träna lite!

Rosetterna ser så tunga ut att jag tror hon måste fäst dem på nått mera sätt, typ pinne eller nått

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Frida
0

Vacker. Gissar liksom #10 på att rosetterna sitter fast med tandpetare eller liknande.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Smultronkaka
0

Oj vilken härlig :D!

Love-
0

den var super snygg

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Scoobi86
0

Hur sätter man då fast rosetterna med tandpetare? Förstår inte riktigt…lite trög såhär på kvällskvisten Tungan ute

Frida
0

#14 Tryck in en tandpetare på baksidan av knuten på rosetten så att en bit av tandpetaren sticker ut. Sedan är det bara att trycka fast den på tårtan. Förnodligen är det minst två tandpetare per rosett eftersom de är rätt stora och tunga.

Värdinna på Fantasy

Scoobi86
0

Aha! Tack! Det måste jag testa någon gång,

FeliciaS
0

Oj! Wow! ;P

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

liinah
0

VAR får man tag på alla dessa hjälpmedel till att göra så fina tårtor? höga tårtformar, den där "mönster" plasten, ja allt..

och hur fyller man så höga tårtor? är det flera lager?

och hur gör man så där fin Marsipan (det kanske heter något annat)? rosetterna?

ja, jag är nybörjare….!

Frida
0

#18 Formarna kan du ta egna och sätta en krage på (sätter bakblåtspapper runt formens kanter som sticker ovanför formen). Jag vet inte hur hon har gjort med denna men jag tippar på att hon inte har några fyllningar eftersom hon är amerikan. De bakar en solid kaka som de bara spacklar med någon form av smörkräm/frosting/med mera och sedan täcker (i detta fallet troligtvis med sugarpaste). Mönsterplasten har hon länkat till en sida där man kan köpa de hon har använt. Rosetterna har hon ju delvis visat hur hon har gjort så det är bara att titta på den bilden och försöka tänka utifrån den. Två "band" av sugar paste eller flowerpaste, en stor och en liten. Sedan rynka det stora bandet på mitten (efter ihopvikning med skarven i mitten) och lägga det lilla runt.

Värdinna på Fantasy

Anne
0

Jag tror nog att det är fyllda tårtor - men de flesta amerikaner har bara smörkräm av nåt slag mellan lagren. De gör betydligt tjockare lager än vi - de här är säkert fem-sex cm höga, och så tre i varje tårta. Eller nåt i den stilen. Behövs inga specialformar i alla fall - du kan inte få en så hög kaka genombakad annars, utan den måste göras i separata lager.

liinah
0

tack för alla tips. många "aha" upplevelser.. :)

Frida
0

Såg idag att Kakburken hade sådan där mönsterplast, den var ju naturligtvis slutsåld men man kan ju hoppas på att de får in det igen. Sedan var det inte heller de mönstor som hon använt sig av för att göra tårtan i #0.

Värdinna på Fantasy

Dojdan
0

Å så vacker!

shimmer
0

asså gu va snygga, finns de inge ställe som säljer såna?