Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 4437 ggr
Mimz
0

Hur spritsa korgmönster?

Jag söker förbrilt (heter det så? Obestämd) på nätet men hittar inga instruktioner om hur man ska bära sig åt för att spritsa korgmönster…. Finns det nån vänlig själ här som vill dela med sig av sina kunskaper?

april4
0

Bra att du tar upp frågan, jag har undrat  oxå. Ska bli kul och se vilka svar som kommer.

Hoppfull
0

Hm, jag som trodde att man bara spritsade ut chokladen lite upp och ner i kringelikrokar och sedan lät den stelna… så brett och så stort som man vill ha det. Ska bli spännande att få höra man ska göra då Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Mimz
0

Ja då väntar vi med spänning då! Skrattande

Scoobi86
0

#2 Chokladen i kringelikrokar? Men #0 och #1 menar väl spritsa grädde/smörkräm/ fluff eller dyl med en sprits som sas ger korgmönster? Men vill veta typ hur man ska röra spritsen, eller var på tårtan (typ längst upp eller ner) man ska börja och så? Kanske lite konstiga ord men det är lite svårt att förklara. Kanske jag som missförstått men jag tänker på det mönster där strängarna med grädde liksom ligger ovanpå och under varandra i ett typ av rutmönster?

Solaika
0

Oj.. hur i hela friden förklarar man det då.. Det enklaste är nog att ni testar er fram typ med kristyr och en korgtyll. Jag har för mig att jag gjorde de lodräta linjerna först.. sedan spritsar man vågrätt, lixom varannan över och så ingenting på varannan så det ser ut som att det går under.

Fattar nån?

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

fenixthebasketcase
0

Jag vet hur man gör man kan omöjligt formulera ner det i en text..

Solaika
0

#6 Nej, så känner jag oxå. Därav mitt tips att testa er fram med kristyr tills ni hittar ett sätt som funkar för er :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

hus-musen
2

kolla på youtube så tror jag de finns en video där=)

Qui dormit, non peccat

Frida
0

Hittade denna video på youtube om hur man spritsar korgmönster.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

april4
0

Tack Tramptass. Nu fattar jag, det var inte så svårt ändå. Skrattande

Mimz
0

Ja tack för den videon! Nu ska här spritsas!

Hoppfull
0

#4 Hahahaha, ja du ser… jag kopplade det direkt till de chokladgarneringar några av er gjort så snitsigt på kanterna av era tårtor Skrattande En association som var käpprätt bakvänd helt enkelt!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Scoobi86
0

#12 Aha…för jag förstod verkligen ingenting och undrade om jag var helt väck Flört