Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettercupcakesmuffins
Läst 11793 ggr
Majsbecka
0

Färga sockerpasta

Har ni något effektivt sätt att färga sockerpasta på? Jag har försökt men ofta blir den inte helt färgade utan vit ch t.ex grön (om jag ska färga den grön). Hur gör ni? Min pastafärg har jag på burk.

Kdah
0

Jag färgar i stort sett all min sp själv med pastafärg. För att få en jämn färg får du knåda rätt länge, annars blir det marmorerat (vilket också kan vara fint). Jag brukar göra så att jag knådar så att det blir till en tjock korv som jag sen vrider av på mitten och viker tillbaka. Sen håller jag på så tills färgen är jämn. Vet inte om du förstår hur jag menar, men det är det sätt som jag tycker går fortast! Flört

Frida
0

Knåda mycket och länge är egentligen enda knepet. Sprid gärna ut färgen lite här och där när du sätter till den i pastan. Om du gör egen sugar paste med hushållsassisten är det ju onekligen smidigast att färga den direkt innan du blandat i allt florsocker.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

april4
0

#2  blir inte hushållsassistenten förstörd av färgen? eller har du nåt knep för att förhindra det i såfall?

Ebba-A
0

Knåda! Visst tar det ett tag och man får fint färgade händer ;) Men det är det effektivaste sättet.

Värd på Choklad iFokus

JMax
1

Håller med ovanstående! Bara knåda o knåda!! Tycker att det går ganska smidigt o snabbt ändå. Använder pastafärg jag med.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Frida
0

#3 I min fastnar inte minsta lilla och jag gör inget särskillt för att förhindra det heller, jag duttar i färgen i vätskan och kör på. Har inte haft några som helst problem att få bort koncentrerade pastafärger från diverse redskap eller bord även när färgen fått vara ett tag. Obehandlat trä är ju dock ingen hitt att få färg på.

#4 Puderfria engångplasthandskar är guld värt!

Värdinna på Fantasy

Hjersman
0

#2 Nej hushållsassistenten blir inte förstörd av färgen. Brukar själv färgad hemmagjord sugarpaste i maskinen. Det är bara att diska bunken som vanligt, så försvinner alla rester av färg

Jennifersthlm
0

Ja som alla tidigare sagt så är knepet att knåda…

april4
1

Tack för era svar #6 och #7. Bra att veta. Ska köpa mig en assistent och då vågar jag färga i den.

Scoobi86
0

Jag brukar först jobba in färgen lite i massan och sen kavla ut massan lite, vika över, kavla, vika över osv. Tycker att det går rätt snabbt att få jämn färg då.

Oriel
0

Jag drar ut  den med händerna, ett bra sätt om man inte vill få färgat bord eller så :D

-' Rebecca Johansson

fenixthebasketcase
0

Jag har försökt färga sugarpaste till svart flera gånger men det blir bara grå… Någon som lyckats göra den helt svart? Jag har redan testat att ta i mer pastafärg men det hjälpte inte. =/

Frida
0

#12 Det finns extra svart pastafärg som är bättre att använda om man vill ha helt svart täckmassa.

Värdinna på Fantasy

Oriel
0

#12 Kakao är en bra ide, rött och grönt med :D

-' Rebecca Johansson

fenixthebasketcase
0

Ska jag använda mig av rött,grönt och kakao? :P

Den där xtra svarta har jag nog aldrig sett förut..

Hjersman
0

Jag har provat ett par gånger att färga till svart men det blir aldrig bra när jag gör det heller. Jag vill åt den där riktigt kolsvarta färgen, men har bara kommit till mörkaste grå. Beställer från Ewelinas tårtshop eller marieshobbycorner och har den alltid hemma i lager. Förvarar den i frysen tills jag ska ha den.

fenixthebasketcase
0

Vad menar du, att du beställer sp i frysen tills du behöver den? Hur lång tid tar det för den att tina?

Mimz
0

#12 & #16:

Jag har aldrig haft några problem med att få sp:n riktigt svart… Jag använder svart färg från panduro. Men jag kan hålla med om att det ser grått ut när man håller på att färga. Låter man massan ligga till sig en stund så brukar det bli riktigt svart.

Färgen från panduro ska försvaras i kylen iaf…

Oriel
0

#15 Nej, vanlig kakao  röd & grön färg.
#17 Ungefär en dag, eller så kan man ta ut den på morgonen om man ska baka på kvällen.

-' Rebecca Johansson

fenixthebasketcase
0

Okej tack för  tipset! :)

Chutzpah
0

Försök inte färga för stora mängder Sp  samtidigt. Ta mindre mänger åt gången och man får en jämnare färg snabbare.