Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 2232 ggr
annie
0

Skumfyllning.. tips önskas!

Sonen vill ha tårta med fyllning av skumfluff i + kanske nåt med päron… hmmm???

Funderar på att göra tårta med SP eller MMF-lock men blir det FÖR sött om man har nån fluff i, ska jag välja något annat istället? Han gillar inte grädde….

VAD kan jag göra skumfluff av… och vad passar som fyllning nr 2 till något dylikt?

Snälla hjälp! Obestämd

Solaika
0

Skumfluff.. Algrens bilar kanske? Allt godis går att göra fluff på egentligen. Det är bara mängden godis som skiftar. Men godis och päron blir nog rätt sött. Men det är klart.. ungar brukar ju gilla det ;)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

annie
0

Ja… sött känns det Obestämd. Är lite inne på att erbjuda att göra en rulltårta med skumfluff och en "riktig" tårta med päron och något annat…. får se hur det förslaget funkar Flört.

Hur är det med täckmaterialet då? SP eller MMF… vad är bäst? Jag är total nybörjare och har inte gjort någondera… men som sagt, sonen gillar inte grädde….

Scoobi86
0

Du kanske kunde använda någon mousse som är lite syrligare i smaken, typ lime, citron eller hallon, de är ju inte så fruktansvärt söta. Ang MMF och Sp så gillar jag båda men tycker ändå att Sp har en fördel, jag brukar blanda ut den med lite Marsipan för att få lite mera smak än bara sött, sött, sött. Fast det kanske funkar att blanda MMF och Marsipan ocksåm jag har faktiskt aldrig testat. :)

JMax
0

Det bästa täckmaterialet tycker jag är 50% sp och 50% Marsipan. Går lika bra att jobba med o smidigt att hantera samtidigt som det inte blir så hiskeligt sött

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

annie
0

Tack för alla tips. Ska nog testa SP och Marsipan, det verkar spännande!

Oriel
0

SP & Marsipan är väl lika sött?

-' Rebecca Johansson

Solaika
0