Ströbröds kris!
Ugnen är igång och hälften av formarna är bröade och fyllda, men jag har minst 2 liter smet kvar och nu tog ströbrödet slut *ajaj* Vad gör man?
Hur viktigt är det att ha ströbröd i formen när man gör mjuka kakor (tänk sockerkaka stil)?
Hanna
Det lossnar lättare men det är inte så farligt. Du kan använda kokos (mycket godare än ströbröd) eller helt vanligt mjöl istället.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Oh, tack :)
Hanna

Jag brukar ströa formen med kokos eller vetemjöl om jag inte har ströbröd hemma. Funkar jättebra. Det är nog bäst att använda något i formen så att kakan inte fastnar. Lycka till!
Sådär då har jag fått in allt i ugnen, hoppas att det blir bra :)
Jag skulle gjort en sats till för det såg riktigt gott ut och dom satserna jag gjorde nu går direkt till mammas jobb.. Men det skulle nog inte vispen klarat ;) Bunken var fylld till bredden och elvispen gick vääldigt trögt och var närapå överhettad när jag tog ur den *s*
Hanna

Mannagryn går bra att bröa med oxå.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Man kan bröa med det mesta=) har du skorpor eller torrt bröd så mosa dem lite, mannagryn, kokos, vetemjöl=)
Qui dormit, non peccat
Oj såg det lite sent kanske. Men jag kör sällan med ströbröd utan grahamsmjöl, någon sorts sikt, vetemjöl eller likn. Annars kan man krossa knäckebröd också :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus