Bröst tårta
Tänkte ge mig på att göra en bröst tårta till en blivande 65 åring. Finns det hudfärgad Marsipan?Tänkte köpa färdiga Marsipan lock att lägga på tårtan. Mousse fyllning (kokos,otroligt god)och ev färska bär eller lime mousse översta lagret.Sen spackla med grädde och sist marsipanen. Bra eller dåligt? Tips och tricks någon?
kokos och hallon tycker jag låter gott :)
-' Rebecca Johansson

Det finns ju jordgubbsmarsipan som är rosa, det kanske kunde funka?

Vet inte om det finns färdig hudfärgad Marsipan. Men det finns bra färger att få till hudfärgat med. Lite persikofärgat och lite brunt så får man en bra hudfärg tex. Rosa Marsipan är inte så jättesnyggt på en tutt-tårta ;)
Kokos och lime är vansinnigt gott ihop.
Ska du spackla med grädde och täcka med Marsipan får du inte glömma att fodra med någon fettbarriär mellan grädden och marsipanen. Annars smälter marsipanen.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

# jaha och vad/hur gör man då?

#5 Med vad menar du?
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Att fodra med fettbarriär
Trodde det räckte med grädde

Du penslar marsipanen med fett så att den står i mot fukten.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Aha, vad det så enkelt

Om du vågar dig på att prova MMF (finns en artikel om det på sidan, och jag lovar det är jättelätt!) så kan du använda Euroshoppers Marchmallows. De har en blandning av vitt, rosa och någon beige nyans i sina påsat, det blir en ganska bra hudfärg. Ev kan du ta och blanda ner lite fler vita för att få den lite ljusare. Ett litet tips bara…