Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttävlingar
Läst 4083 ggr
Solaika
0

Hjärtedagsbakning

Kör igång en ny tävling och så lovar jag att skärpa mig med att hålla koll på när det slutar och så.

Det blir en Alla hjärtansdag-tävling. Ditt bakverk ska vara kärleksinspirerat. Hur du tolkar det är upp till dig. Bidrag kan ni lämna in fram till och med den 17e februari. Ett bidrag per person.

Vinsten denna månad är tyvärr bara äran. Hoppas ni vill delta ändå Glad

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

vildsmultron
0

Åh vad kul! Jag som har tårtförbud för sambon :( Han tycker att jag bakar för mycket tårta, ca en per helg. Men nu har jag ytterligare en anledning att baka Jippie!!

gullenos
0

Hah vad trevligt ;) ska bli kula att se alla fina bakverk :D

Tatsu
0

Jag gör nog min alla hjärtans tårta som jag alltid  gör till den dagen. En till jobbet och en hem.

Thea-Cazzy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en vaniljsockerkaka med fuskglasyr, florsocker med jordgubbssmak xD och lite silverkulor :P

FeliciaS
0

Då får jag allt se till att lova att skicka in mitt bidrag sen… ^^

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

fotokrafs
0

NEJ det är inte kladdkaka, utan resterna av en mörk chokladtårta.

Tyckte att maken behövdes muntras upp i fredags, han hade ont i benet men skulle ändå jobba. Så det blev att jag gjorde en tårta för första gången i mitt liv. Gura är inte vidare förtjust i mjuka kakor men (som jag) älskar choklad.

Blidde tårta av Chokladmaräng, mörk chokladkräm med lite extra citron. Serverad med vaniljglass eller som i kväll med hårt vispad grädde (älsklingens önskemål).

Detta är inte en "Alla hjärtans dag"-bakning, så som bidrag räknas det nog ej. Men det är kärlek!!

Frida
1

Mitt bidrag är en övningskaka/-tårta inför den pappa ska få när han fyller år om en vecka. Chokladsockerkaka fylld med hallonmousse. Täckt med chokladsmörkräm, det som blev över av moussen samt färska hallon. Till min stora besvikelse blev bilderna lite väl suddiga.

Hjärtedagsbakning

Hjärtedagsbakning

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Tatsu
0

#7 Vilken härlig tårta det måste bli väldigt fina bitar med hjärtan i mitten. Snyggt detta har jag aldrig sett förut.

Tatsu

JMax
0

#7 Wow! Snyggt med hjärtana!! Hur fick du till de? Nån speciell form?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tequiero93
0

# 7 Jättecool tårta!!!

fotokrafs
0

#7 Finfin! Hur lyckas man med det?

gullenos
0

#7 ya-mie! den har du verkligen lyckats med :D

Frida
0

Hihi, tack allihop. Jag har faktiskt "fuskat" med hjärtat. Finns en färdig form som man bakar i två halvor, låter kakan svala, fyller ihåligheten (hjärtat) och sedan sätter ihop. Tittar man noga på bilden ovan så ser man i mitten av kakan att det är som en "skarv". Om inte annat syns det på denna bild, främst ute i kanten.

Värdinna på Fantasy

gullenos
0

#13 äsch då :P Det behöver du ju inte säga till din pappa hihi!

Tequiero93
0

Den var ändå jättefin =)

april4
0

Annorlunda men kanonfin tårtaGlad

hus-musen
0

Vart hittade du sånna roliga formar?

Qui dormit, non peccat

Frida
0

#17 På Kakburken, finns en "likadan" fast med en fyrkant i mitten samt i miniformat (ca 10 cm). De kostar ju en bra slant men jag är riktigt nöjd med min. Kakan lossnar lätt och materialet är rejält och inget som lär gå sönder i första taget.

Värdinna på Fantasy

OskarMO
0

Jag blir sugen av att sitta här och titta, måste baka något Glad

Ebba-A
0

En alla hjärtans dag-tårta :) Fylld med kokosmousse och limemousse. Spaklad med grädde och lock och dekorationer i sp.

Värd på Choklad iFokus

Tatsu
0

Jag har bakat en alla hjärtans tårta och muffins idag, har fotat men jag har sladdar kvar på jobbet. Lägger in bilder på måndag, vi ska njuta av lite tårta nu till Melodifestivalen.

smurfis
1

Alla hjärtans dag cupcakes, till dotterns kalas Skrattande

emms
0

#22 Åhh, vad söta :)

Emma

april4
0

Va fina saker ni har bakat.

#20 Tårtan ser jättegod ut

#22 Så läckra muffins

Denna kommentar har tagits bort.
Kdah
1

Här kommer några minitårtor jag gjorde när min 8-åring skulle fira alla hjärtans dag med sin flickvän sen 2 år (!!) tillbaka.

Mörk chokladbotten med chokladbitar i, geishafluff, spacklad m grädde, täckt m sp, dekorationer i kristyr och fp.

Kdah
1

Här kommer en alla hjärtans dag tårta jag gjorde till dagmamman som passar min yngsta.

Mörk chokladbotten, geishafluff, hallongrädde, spacklad m gärdde, täckt m sp, dekorationer i sp

Tatsu
0

Här är mina Alla Hjärtans Dag´s bakning

Tårta med vaniljkräm och hackad choklad, glasyr med jordgubbssmak och helt vanlig grädde. Enkelt och lättsamt den gör jag till varje Alla Hjärtans dag, en traditionstårta som inte blir så mäktig utan lätt och god.

Chokladmuffins med marabou choklad i mitten  de hade en rykande åtgån så smaken var det nog inget fel på./tatsu

Solaika
0

Bättre sent än aldrig.. Stänger här. Omröstning kommer inom kort.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Inlägget är låst för nya kommentarer