Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 1432 ggr
HappyCatMeows
0

Kurser/läsbart om tårtor, tack!

Hittade hit till Bakverk av en slump och blev fascinerad av alla vackra tårtor och cupcakes. Vilken makalös skillnad mot de tårtor jag slafsat ihop under åren… ;)

Jag skulle vilja göra en tårta till ett speciellt tillfälle i slutet av sommaren, med sugarpaste och fina kristyrrosor. Nu till mina frågor:

1. Ni som håller på med tårtdekorering, har ni gått kurser eller är ni självlärda?

2. Någon som gått en dekoreringskurs som kan rekommenderas? (Jag bor i Sthlm).

3. Om jag skulle vilja köpa några böcker/tidskrifter om tårtdekorering, vad ska jag välja då?

Sandra
0

Dekorera Mera har kurser för både nybörjare o mer avancerade tårtdekoratörer. Jag är själv sugen på att ta en sån kurs. Det är inte så farligt dyrt heller. Kolla in på www.dekoreramera.se vetja. Det ligger i Jakobsberg. Vilken del av sthlm bor du i?

Solaika
0

Jag är självlärd och fått lite tips av andra tårtvänner. Men några kurser har jag inte gått. Har inte heller haft någon litteratur men kika runt på tårtshopparna så och se vad de har för böcker och tidningar.

Kurser har de flesta tårtbutiker. Jag har inte alla butiker i huvudet och vad de har för utbud.. men det är samma där. Titta runt på butikerna och se vad de har att erbjuda.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida