En massa frågor!
Hej, nu har jag några frågor som jag gärna skulle vilja få svar på. Vissa frågor kanske låter lite dumma, men alltid bättre att vara på den säkra sidan ;)
Igår gjorde jag en tårta som fyllning hade jag choklad- och hallonmousse. Sen var jag dum och stoppade smörkräm på tårtan som jag beställt från kakburken.se (har läst att man kan ha smörkräm för att den inte ska börja "svettas") Men när jag väl hade tryckt ut all smörkräm från tuben så var den jättetjock! Försökte bre ut de så gott de gick, sen täckte jag tårta med sugarpaste. Nu till frågorna..
1. Vad kan man ha under SPn så tårtan inte "svettas"? För sätter man ingenting så sitter SPn löst :)
2. Man kände ingen smak av choklad- och hallonmoussen, gjorde exakt enligt instruktionerna på burken. Var SPn för tjock? för när man tog bort SPn från tårtbiten så kände man smaken väldigt tydligt.
3. Sen undrar jag vad man ska ha på cupcakes? Skulle vilja ha något man kan spritsa men häftiga färger (starka färger)
Hoppas ni nu förstod hur jag menar =)

Fråga 1 och 2 kan jag svara på.
Under SP kan du ha smörkräm eller grädde. Jag har även haft chokladkräm (en gräddbaserad variant) Det man inte ska ha är frukt och bär varianter. Tex sylt eller marmelad. Där finns en syra som tar sig igenom allt och SPn smälter.
Kan ha varit för tjockt täcke av SP. Det är ju väldigt sött så det smakar ju mycket Socker. Men pulvermousserna kan oxå vara lite halvt smaklösa jämfört med egengjorda mousser.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Fin va tårtan iaf!
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Verkligan ursöt tårta!

Jättefin tårta!!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!