Bakdax:)
Såg jättegott ut :D
-' Rebecca Johansson

Åh biskvier! Har du nått enkelt recept tro? De tar alltid en mindre evighet för mig, men de är ju så gott!
Qui dormit, non peccat

jag håller med om att biskvier är supergott..jag har dragit mig för att göra sådana för att jag trodde att de skulle vara komplicerat..men det var ju jätte enkelt..
jag gjorde efter ett minibiskvi recept jag fått från Hembakat.fast jag dubblade smörkräms mängden.
Bottnar
100g sötmandel
1,5 dl strösocker
1-2 äggvitor
Smörkräm
100g rumsvarmt smör
1,5 dl florsocker
1 äggula
2 tsk vaniljsocker
2-3 tsk kakao
Garnering
125g mörk blockchoklad(jag tog 250g till det stora)
Ugnen på 175 grader.skålla,skala och mal mandeln(jag skållade inte mandeln och det vart lika gott ändå)Blanda mandeln med sockret
Vispa äggvitorna till ett hårt skum och vänd ner i mandelblandningen
Klicka utmandelsmeten till ca 30 små(jag gjorde ca 20 stora istället)runda bottnar på en bakpappaersklädd plåt
Grädda bottnarna mitt i ugnen ca 10 min.Låt kallna på galler
Gör krämen:Rör smör med florsocker,äggula,vaniljsocker och kakao till en jämn smet
Bred chokladsmörkrämen lite toppigt på undersidan av bottnarna.Låt kakorna stå kallt en stund.Gärna i frysen.
Smält blockchokladen i vattenbad lr micro.Doppa kakorna hastigt i chokladen så att krämen täcks helt.Låt biskvierna stå kallt till de ska ätas.
Varning:göm dom om du vill ha dom till ngt särskilt tillfälle..risk att de tar slut fort…Vet av egen erfarenhet
Mums!
Ser grymt gott ut.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Tack för det..jag har även bakat dumle kakor med noblesse på..och de var sagolikt goda..och framförallt väldigt enkla att göra.

En fika med småkakor är inte dumt alls!
Det ser verkligen jättegott ut!

Bra recept! Ska nog ta o prova senare idag=)
Qui dormit, non peccat

Oo, ska testa :)