Snacks
Hejsan!
Jag har fått en förfrågan om att göra glutenfria snacks, något att äta innan man går ut på kvällen. Men vad brukar ni äta innan ni sticker ut? Behöver inte vara glutenfritt, utan alla tips mottages med glädje:)
Mvh Caroline

Oj, är jag ambitiös kan jag steka av salami, alltså köra dem i stekpannan tills fettet pyst ut. Sedan torka dem på papper så blir de hårda som chips, jättegott och glutenfritt. Jag brukar även göra ostchips, riva god ost som västerbotten eller parmesan och lägga i små högar på plåt. Jag brukar strö några pinjenötter ovanpå så gräddar jag dem till chips med. Till detta tycker jag att det är gott med min variant på guacamole, mosad avocado, blandad med grekisk eller turkisk youghurt, vitlök salt och peppar, kanske ett uns citron för smaken, att dippa i.
Även inbakta oliver är gott, fast då behövs lite vetemjöl (vilket säkert går att byta ut mot glutenfritt). Jag kan inte recpetet utantill men det finns på nätet, man river ost och blandar med mjöl och lite smör tror jag, krydda med lite cayennepeppar. Så rullar man in oliver, strör på sesamfrön och gräddar. Det är supergott!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Brödpinnar med parmaskinka är jättegott och går säkert att göra glutenfritt med :)
Med vänliga hälsningar
Chess