Sugarpaste =)
Idag var jag inne på Panduro och hittade äntligen sugarpaste! Pastafärg också, eller någon geléaktig färg sa en som jobbade där ;P Är det också bra till Sugarpaste?
Kan också säga att imon åker jag till tårtdesign i Halmstad! Lyckades äntligen övertala mamma ;P Ska bli jättekul! Vet nån ifall de säljer Ballinas sugarpaste där? Läste att den var bäst att jobba med ifall man ville täcka tårtor :)
Vad skoj! Du får visa dina resultat sedan :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Det är pastafärg de har på panduro och den funkar utmärkt till SP. Det är det bästa du kan använda. Nu är Panduro dock väldigt dyra på pastafärgen men har man inget alternativ så funkar det ju. Den SP dom säljer är Bakels och den är helt okej. Största nackdelen med den är att den måste fodras.
Jag har faktiskt ingen aning om Tårtdesign har Ballinas. Sen om den är bäst att täcka med är en smaksak ;) Jag tycker det iaf. :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Hallå. Jasså äntligen bär det av till Halmstad för dig, va glad jag blir för din skull. Har du kollt tårtdesigns hemsida när det gäller SP??
Ballina är bra att täcka med, kanske inte när man färgat den svart med hjälp av en hel burk pasta färg då får man va försiktig med att låta den vara för tunn….men som vanlig är den jättebra. gott smakar den också.

Nu är vi hemma igen :) En som jobbade där sa att dom hade Ballinas, men hon sa att den var fet och lite svår att jobba med :S vet inte riktigt, men ska inte baka tårtan än, så vi köpte det inte, det får bli Bakels på Panduro :) Jag trodde att butiken skulle vara lite större, men det dom hade var bra, men en smoother kostade 150 kronor :P Vi fick kolla i två album på olika tårtor dom hade gjort, och de var helt sjukt fina! Hoppas att jag också kan lära mig baka så nån dag ;P
150 kronor för en smoother låter otroligt mycket….Men smoother är ett bra verktyg.
Jag gillar också att jobba med Bakels SP köpte den första gången jag gjorde en tårta…lätt.

Jisses vilken dyr affär!
Ballinas är INTE fet och svårjobbad. Tänk om såna som har såna affärer kunde låta bli att försöka överföra sina åsikter på sina kunder. Men testa Bakels så länge du. När du testar Ballinas sen så kommer du inte vilja ha annat ändå ;)
Does it become a walk?
/Ida

Vi har en husvagn och vi har pratat om att åka till Göteborg i sommar. Mamma ville åka ut på ön Orust, och jag fick för mig att jag hade hört att det fanns en tårtshop i närheten av Götebord, så jag kollade upp det och såg att det var Tårtdecor i Kungälv jag hade hört om! Och när man ska till Orust kör man ju rakt genom Kungälv typ :P Så jag frågade mamma och hon sa att vi kunde åka dit och kolla lite :D Som tur är gillar hon glitter och rosa (hahaha!) och när jag berättade att man kan köpa ätbart glitter där lovade hon att vi skulle köpa sånt xD Jag ska kanske köpa några nya tyllar till spritsen också :D

Kul! Dom har Ballinas SP oxå ;)
Does it become a walk?
/Ida
Ja, tårtdecor är bäst xD Som tur är bor jag i kungälv =)
-' Rebecca Johansson

Du har det bra du Oriel ;)
Does it become a walk?
/Ida

Har nån recept på sugarpaste?? ;P

Jag har för mig att det har lagts upp flera recept. Testa att söka på sugarpaste så borde det dyka upp något. Jag har tyvärr inget på lager själv eftersom jag är lat och köper ;P
Does it become a walk?
/Ida

hur länge kan man spara hemmagjord sugarpaste innan den blir dåli??

Vad är det för skillnad på SP och MMF? Vilken är enklast att arbeta med?

#13 Du kan frysa den i stort sett hur länge som helst.
#14 MMF gör man på marsmallows och florsocker. SP innehåller en himla massa olika grejer ;)
Does it become a walk?
/Ida

Jaja, men vilken är enklast att arbeta med? MMF spricker väldigt lätt för mig. Men det kanske är jag som är ovan..
# 16 Du kanske har kavlat den lite för tunnt eller att den är lite för torr? Prova att kavla den lite tjockare och med lite matolja så kanske det blir bättre.

#16 Jasså du menar så. Jag föredrar ärligt talat köpt SP framför allt annat. MMF spricker lätt om man har råkat knåda den lite för dåligt innan man kavlar ut. Man kan inte säga att den ena är bättre än den andra utan det är nog helt och hållet en smaksak vad man trivs bäst med.
Does it become a walk?
/Ida