Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettrecept
Läst 4786 ggr
martinainorrland
0

Hjortron mousse?

Hej allihopa har någon prövat göra hjortron mousse någongång? funderar på att försöka till min svärfars tårta.. Men de viktigaset tror ni de passar med hjortron i en tårta??? och vad ska man kombinera de med..Obestämd

AnneN
0

Oh, det låter iaf gott… hjortron kan väl vara ganska sura i smaken så att kombinera det med något sött kan nog vara en idé

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Solaika
0

Vaniljglass och hjortron ska ju vara gott. Så jag skulle kombinera med en vaniljmousse i så fall :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

april4
0

Testa med Pollyfluff eller dumlekolafluff eller ananas och vaniljkräm

Jennifersthlm
0

Jag gjorde en tårta till brorsan, med vaniljkräm och sen hjortron blandat med vaniljkräm, hjortronen har ju så otroligt speciell smak så den  är svår att blanda, gjorde även en med hallon/hjortron och den blev också kanon god!!

Lycka till!

martinainorrland
0

tusen tack nu känner jag mig lite säkrare här.. ska pröva göra nått med hjortron iaf.. berättar hur de gick efter helgenSkrattande

april4
0

#5 spännande, gärna bilder oxå. Lycka till

Hoppfull
0

Hjorton och choklad är smaskens ihop!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

kerre
0

hjortron och passar inte med vanlig sockerkaks botten i min smak men nötbotten eller helt enkelt bara hjortron varma som gröt eller med lite glass till.. hmm nu började hjärnan spinna iväg kan man göra varma tårtor? äter litervis med hjortron men nästan aldrig kalla..

kanske går att göra en kola tårta och hälla över varma hjortron? mums mums

martinainorrland
0

hehe ni har många ideér Glad de är ju bra, skulle bara meddela att de blev en tårta med ljus botten, lite "fuktad" med citronsaft. En hjortronmousse som blev skit god! i ett lager.

Och kokosmousse och bananskivor i andra lagret de var super smaskigt tyckte allihopa vilket jag blev väldans glad över såklartSkrattande

grädde runt om tårtan och mmf på och som dekoration + några hela hjortron i blommorna på toppen… bilden får komma senare eftersom vi glömde kameran och tog kort med svärmors kamera istället.

martinainorrland
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

så här vart min första mmf tårta med hjortron :) åt svärfar med älgar osv. för han jagar

martinainorrland
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och på toppen

Solaika
0

Va fin den blev!

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Hoppfull
0

Jättefin tårta!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

kerre
0

vilka söta hybrid hjortron blommor!! =)